کد خبر: ۲۲۶۱۷

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور از تدوین پروتکل بهداشتی مشترک با روسیه برای صادرات محصولات خام دامی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، «دکتر مسعود هاشم زاده» در جلسه خبری امروز با اشاره به اینکه پروتکل بهداشتی به زودی به امضای سازمان های دامپزشکی دو کشور خواهد رسید گفت: پس از امضای پروتکل بهداشتی انواع محصولات خام دامی شامل گوشت مرغ،‌ تخم مرغ، گوشت قرمز و انواع آبزیان از جمهوری اسلامی ایران به روسیه صادر خواهد شد.

وی افزود: سازمان دامپزشکی کشور رکن اول رونق اقتصاد دامپروی است، چون فقط در صورت صدور گواهی سلامت و بهداشت زمینه صادرات محصولات خام دامی فراهم می‌شود.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور تاکید کرد: برای رونق صادرات اختصاص بودجه کافی و مناسب و تامین نیروی انسانی متخصص ضروری است.

هاشم زاده همچنین از اجرای طرح پایش و ردیابی بیماری‌های دام بر اساس استانداردهای روز اتحادیه اروپا خبرداد و گفت:‌ عملیات پایش و ردیابی بیماری ها و تاییدیه‌های سلامت محصولات خام دامی سازمان دامپزشکی کشور به لحاظ رعایت استانداردهای بین المللی در مجامع جهانی قابل ارائه است.

وی افزود: دامپزشکی کشور، از بسیاری از کشورهای منطقه و همسایه قوی تر است، گرچه در شرایط ایده آل قرار نداریم اما ضعیف هم نیستیم.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور گفت: بسیاری از کشورهای همسایه و منطقه به لحاظ مباحث مذهبی و بهداشتی ترجیح می دهند محصولات خام دامی را از ایران خریداری و وارد کنند. این مسئله فرصت خوبی برای رقابت پذیری در بازارهای منطقه است.

 

 

نظر شما
ادامه