کد خبر: ۲۳۲۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

از ابتدای سال جاری تاکنون 21 مورد تب مالت انسانی در استان گزارش شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته )58 نفر( کاهش قابل توجهی داشته است.

مدیر کل دامپزشکی استان کاهش آمار مبتلایان به تب مالت در سال جاری را مرهون برنامه ریزی دقیق جهت واکسیناسیون دام های هدف، برگزاری جلسات و برنامه ریزی مشترک با دانشگاههای علوم پزشکی استان، واکسیناسیون تمامی کانون های بروسلوز دامی در سال های گذشته و اخیر و اجرای برنامه های آموزشی و ترویجی عنوان کرد.

«دکتر مهدی حسینی» افزود: در 5 ماهه اول سال جاری بیش از 435856 راس دام سبک و سنگین بر علیه بیماری تب مالت واکسینه شده است که نسبت به مدت مشابه در سال 93 بیش از 30 درصد افزایش را نشان می دهد.

وی بیان داشت: بیماری بروسلوز یکی از مهمترین بیماری های مشترک انسان و دام است که به لحاظ اقتصادی و بهداشت عمومی از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. اساس پیشگیری و کنترل بیماری تب مالت در انسان به کنترل و ریشه کنی آن در حیوانات مربوط می گردد و مبارزه با بروسلوز در حیوانات به دلیل تعداد گونه ها و سویه های باکتری عامل بیماری، مخازن و ناقلین متعدد و مقاومت طولانی مدت عامل بیماری در محیط و ... پیچیدگی های خاص خود را دارد.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
0
0
جالب است که مدیر کل محترم دامپزشکی استان، به جای این که به ((شیوع)) و ((بروز)) که مخرج جمعیتی دارند، اشاره کند، عدد خام مبتلایان را می دهد!! خوب عزیز من، اگر جمعیت پایه را نگویید که حرف شما، از دیدگاه علوم بهداشتی و اپیدمیولوژی چندان قابل استناد نیست.
نظر شما
ادامه