کد خبر: ۲۳۵۴۸
تعداد نظرات: ۲ نظر

معاون پژوهش و فناوری  دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به فعالیت دانشکده دامپزشکی این دانشگاه به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشکده‌های دامپزشکی فعال در کشور، گفت: درصدد هستیم که مشکلات استان در حوزه دامپزشکی به این دانشکده ارجاع و پایان نامه‌های دانشجویی به‌صورت کاربردی در این راستا هدایت شود.

به گزارش خبرنگار علمی و آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، دکتر ابراهیم حاجی‌دولو در مراسم بزرگداشت روز دامپزشکی که امروز سه‌شنبه 13 مهرماه در آمفی‌تئاتر دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، با بیان این‌که دامپزشکی نقش اساسی و مهمی در سلامت، زندگی و بهداشت جامعه دارد، اظهار کرد: این جلسه موجب شد تا چالش‌ها و برنامه‌های حوزه دامپزشکی مورد بررسی قرار بگیرد.

 وی افزود: دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز با 40 سال سابقه یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشکده‌های دامپزشکی فعال در کشور است که دانش‌آموختگان بسیاری در این رشته تربیت کرده است.

 معاون پژوهش و فناوری  دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان این‌که خوزستان دارای پتانسیل عظیم دامپزشکی است، گفت: خوزستان قطب تولید دام کشور است و این امر اهمیت دانشکده دامپزشکی دانشگاه را بیشتر و نقش و مأموریت آن را مهم و سنگین می کند.

 حاجی‌دولو یکی از مظاهر پیشرفت هر استان را وجود دانشگاه‌ها و تنوع دانشکده‌‌های آن‌ها دانست و افزود: بخشی از مأموریت دانشگاه‌ها آموزش است که از این طریق متخصصان مختلف تربیت و به جامعه تقدیم می‌شود.

 وی ادامه داد: این مأموریت در دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهیدچمران نیز وجود داشته و ادامه خواهد داشت و با تربیت متخصصان مؤثر و هر چه بهتر، میزان تأثیر گذاری این حوزه در جامعه افزایش می‌یابد.

 معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان این‌که انجام پژوهش‌ها و تحقیقات از دیگر مأموریت‌های دانشگاه است، عنوان کرد: این مأموریت در دانشگاه پررنگ شده است؛ هر سازمانی با شاخص‌های پژوهشی و تحقیقاتی نظیر تولید علم سنجیده می‌شود به همین جهت این موضوع یکی از برنامه‌های دانشگاه شهید چمران اهواز است.

 حاجی دولو خاطرنشان کرد: از سیاست‌های دانشگاه این است که در حوزه تحقیقاتی و پژوهشی تلاش بیشتری شود تا تأثیر گذاری دانشگاه افزایش پیدا کند و دانشگاه به‌عنوان محور توسعه استان، در رفع مشکلات منطقه فعال باشد.

 وی با اشاره به لزوم واگذاری پروژه‌های کلان به دانشگاه شهید چمران، گفت: دانشگاه توان بسیاری در برطرف کردن مشکلات استان دارد و به‌طور مثال دانشکده دامپزشکی می تواند در موضوع علل زیست‌محیطی تلفات ماهیان در پشت سد گتوند، نقش آفرینی کند و در تمام استان تأثیر گذار باشد.

 معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار کرد: تلاش می‌شود که مشکلات استان در حوزه دامپزشکی به دانشکده دامپزشکی دانشگاه و پایان نامه‌های دانشجویی به‌صورت کاربردی در این راستا هدایت شود.

 حاجی دولو با تأکید بر ضرورت توسعه فعالیت‌های تحقیقاتی در دانشگاه شهید چمران اهواز، تصریح کرد: در این خصوص تأسیس مراکز تحقیقاتی در دستور کار است؛ دانشگاه باید به سمتی برود که پروژه‌های کلان را به دست بگیرد تا شاهد تأثیرگذاری آن در سطح کلان باشیم. باید زمینه همکاری را فراهم و پتانسیل دانشگاه را به سمت رفع نیازهای جامعه هدایت کنیم.

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
0
0
اعتبارات خودتون كمه حالا براي اعتبارات دستگاههاي ديگه نقشه ميكشيد
شما كه بودجه تحقيقاتي داريد مگه كسي جلوتون رو گرفته كه اين كار رو نكنيد
ناشناس
|
-
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
0
0
این دانشگاههایی اینقدر پایان نامه و طرح اجرا میکنند تابحال چند تاش بدرد کشور خورده / همه پول بیت المال است
نظر شما
ادامه