کد خبر: ۲۳۵۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، از کتاب «دامپزشکی در سفره» که به همت ادارات روابط عمومی، آموزش و ترویج، نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی این اداره کل تهیه گردیده است، به مناسبت 14 مهر "روز ملی دامپزشکی" رونمایی شد.

مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: در این کتاب که با همکاری شورای نویسندگان این اداره کل تهیه شده است؛ بخش کوچکی از فعالیت های عرصه بهداشتی دامپزشکی که نقش موثری در تامین غذای سالم و تحقق مسئولیت های قانونی این حرفه را داراست؛ معرفی گردیده است.

«دکتر مجید روحانی نژاد» افزود: حفظ سرمایه دامی از طریق بهداشت دام، حفظ و ارتقاء بهداشت عمومی از طریق مبارزه با بیماری های مشترک قابل انتقال بین انسان و دام  و حصول امنیت غذایی از طریق فراهم کردن شرایط بهداشتی برای سرمایه گذاری و تولید، کاهش تلفات دامی، کاهش ضایعات فرآورده های دامی، افزایش راندمان تولید و در نهایت سلامت انسان از جمله اهدافی است که دامپزشکی دنبال می کند.

وی تصریح کرد: از آنجا که بهره برداران و دریافت کنندگان خدمات دامپزشکی تمام جامعه، اعم از عشایری،روستایی و شهری را در بر می گیرد، در بحث سلامت غذا، علاوه بر مخاطرات بیولوژیکی مانند: باکتریایی، ویروسی، انگلی و قارچی، مخاطراتی از قبیل باقی مانده های دارویی به ویژه آنتی بیوتیک ها، سموم و آفت کش ها، فلزات سنگین نظیر سرب، جیوه، کادمیوم، مس و... که در سلامت مواد غذایی تاثیر گذار است، در این مجموعه مورد توجه و اشاره قرار گرفته است.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
0
0
واقعا دست شماها درد نکند
خسته نباشید دوستان گرامی
نظر شما
ادامه