کد خبر: ۲۳۸۱

حکیم مهر -  مدیرکل دامپزشکی استان سمنان از تولید گوشت مرغ بدون آنتی‌‌بیوتیک مطابق با دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور در این استان خبر داد و گفت: متقاضیان تولید این نوع مرغ در سمنان افزایش یافته است.

رضا عامریاظهار داشت: این نوع مرغ با نظارت سربازان گمنام تامین بهداشت عمومی و امنیت غذایی اداره کل دامپزشکی استان سمنان و با تلاش یکی از تولیدکنندگان شهرستان سمنان تولید شده است.
وی افزایش کیفیت گوشت سفید به دلیل استفاده نکردن از آنتی‌بیوتیک، کمک به افزایش سلامت و بهداشت جامعه، کاهش هزینه‌های دارو و واکسن و اقتصادی کردن تولید و رعایت الگوی مصرف را از جمله مزایای تولید گوشت مرغ بدون آنتی‌بیوتیک برشمرد.
معاون فنی اداره کل دامپزشکی استان سمنان نیز اجرای این طرح را ترویجی و داوطلبانه دانست و بیان داشت: مهم‌ترین هدف این اداره کل، فرهنگ‌سازی برای مصرف نکردن آنتی‌بیوتیک در روند تولید گوشت مرغ در واحدهای مرغداری گوشتی این استان است.
علی جاویدپور افزود: در این روش، با حذف آنتی‌بیوتیک از طریق رعایت اصول بهداشتی و نیز مدیریت صحیح در مرغداری به ویژه در سامانه‌های هوادهی و تامین رطوبت تلاش می‌شود تا در روند تولید گوشت مرغ از آنتی‌بیوتیک استفاده نشود.
وی عنوان داشت: این طرح برای نخستین بار در سمنان در یک واحد 10 هزار قطعه‌ای اجرا شد و نمونه‌های مرغ تولیدی با ارسال به آزمایشگاه سازمان دامپزشکی کشور استفاده نکردن از آنتی‌بیوتیک در تولید آن مورد تایید قرار گرفت.
معاون فنی اداره کل دامپزشکی استان سمنان گفت: در حال حاضر دو واحد دیگر در استان سمنان داوطلب اجرای این طرح هستند و امیدواریم با فرهنگ‌سازی به مرور واحدهای تولید گوشت مرغ را به تولید بدون استفاده از آنتی‌بیوتیک سوق دهیم.
در استان سمنان 375 واحد تولید مرغ گوشی، یک واحد مرغ اجداد و هفت واحد مرغ مادر فعال است و در واحدهای مرغ گوشتی سالانه بیش از 24 میلیون قطعه جوجه‌ریزی انجام می‌شود.

 

نظر شما
ادامه