کد خبر: ۲۳۸۵۱
تعداد نظرات: ۲ نظر

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه عرضه شیر خام در شهر یاسوج به معضل بزرگی تبدیل شده است، به فارس گفت: عرضه شیر خام سلامت مردم را به شدت تهدید می‌کند.

«دکتر عبدالله بهمنش» به ساماندهی مراکز کشتار غیرمجاز و مرغ‌ زنده فروشی در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و اظهار داشت: با همکاری‌های صورت گرفته کار ساماندهی مراکز کشتار غیرمجاز و زنده فروشی در شهرستان‌های بویراحمد، دنا، گچساران و باشت به خوبی انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بیماری آنفلوآنزای فوق پرندگان و آنفلوآنزای طیور بر همکاری دستگاه‌ها برای ساماندهی این مراکز تأکید کرد و گفت: ساماندهی این مراکز غیر بهداشتی در شهرستان کهگیلویه با مشکل مواجه هستیم که انتظار می‌رود دستگاه‌های ذی‌ربط مانند فرمانداری، دادگستری و نیروی انتظامی نهایت همکاری در این خصوص را داشته باشند.

وی بیان کرد: بسیاری از مراکز کشتار غیرمجاز و زنده فروشی مرغ در اطراف شهر یاسوج بیش از چند سال بود که به این کار مشغول بودند که خوشبختانه تاکنون ۱۰۰ مورد از این مراکز در اطراف شهر یاسوج ساماندهی شدند، ضمن اینکه ۷۰ درصد این مراکز در کل استان ساماندهی شدند.

این مسئول در ادامه از عرضه شیر خام در سطح شهر یاسوج به شدت انتقاد کرد و گفت: عرضه شیر خام تحت هر شرایطی ممنوع است.

بهمنش تصریح کرد: در شهرهای استان خصوصاً شهر یاسوج مراکزی تحت عنوان لبنیات سنتی وجود دارد که باید اسم این مراکز به مراکز عرضه لبنیات غیربهداشتی تغییر داده شود چرا که عرضه مواد خام لبنی خصوصاً شیر سلامت مردم را به شدت تهدید می‌کند.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه لبنیات سنتی، لبنیاتی است که در عشایر تولید و سریع جوشانده می‌شود، گفت: فاصله زمانی تولید شیر و رسیدن به دست مردم در شهرها بیش از ۲۰ است و این موضوع بار میکروبی شیر خام را به شدت افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه عرضه شیر خام معضل بزرگی در شهر یاسوج است، افزود: مراکز عرضه لبنیات سنتی در شهر یاسوج یا از دانشگاه علوم پزشکی و یا از امور صنفی مجوز دریافت کردند اما اجازه عرضه شیر خام که سلامت مردم را تهدید می‌کند را ندارند.

این مسئول به اشاره به اینکه عرضه مواد خام لبنی خصوصاً شیر باعث ابتلاء افراد به بیماری تب مالت می‌شود، خاطرنشان کرد: مراکز عرضه لبنیات در استان شیر پاستوریزه به مردم عرضه کنند.

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همکار
|
-
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
0
0
امان از دست این دانشگاه علوم پزشکی که در امور مرتبط به دامپزشکی دخالت بیجا می کند . امان امان .......
ناشناس
|
-
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
0
0
از دخالت در امور غیر مرتبط:سردادن شعار نظارت بهداشتی از مزرعه تا سفره هست که معلوم نیست در فارم و تولید فرآورده خام چه نظارتی دارن. بد نیست بگن تا ماهم به اطلاعاتمون اضافه بشه!!!! کارشناس دامپزشک
نظر شما
ادامه