کد خبر: ۲۴۰۰۶

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان به همراه معاون سلامت و رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان و رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اصفهان از یکی از گاوداری های صنعتی در نزدیکی شهر اصفهان بازدید نمودند.

در این بازید «دکتر شهرام موحدی» مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان از بخش های مختلف گاوداری از جمله باکس های تست سل و بروسلوز، شیردوش، داروخانه، بیمارستان و... بازدید نمود و شرایط و چرخش کار در مجموعه را مورد ارزیابی قرار داد همچنین مسئول بهداشتی گاوداری در خصوص شرایط بهداشتی گاوداری، تاریخچه بیماری های درگیر در گاوداری، برنامه های واکسناسیون، تست سل و بروسلوز و... توضیحاتی ارائه داد. سپس با حضور مهندس فوده مدیرعامل و دکتر اشراقی مسئول بهداشتی گاوداری جلسه ای در محل دفتر گاوداری تشکیل گردید.

در این جلسه دکتر موحدی ضمن خسته نباشید به مدیریت مجموعه گفت: حمایت از تولید و اشتغال پایدار از اهداف اصلی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان می باشد، و در این راه برای مجموعه هایی که دارای برنامه های مدون مدیریت بهداشتی می باشند از هیچ کمک و کوششی دریغ نمی کند، و با حمایت از تولید داخلی در تحقق بیانات مقام معظم رهبری (مدظله) در خصوص اقتصاد مقاومتی گام اساسی برداشته است.

«مهندس فوده» ضمن تشکر از مدیرکل دامپزشکی استان در بازدید از گاوداری، آنرا باعث دلگرمی سرمایه گذاران مجموعه در راهی که گام برداشته اند دانست و افزود: بیش از 35 سال است که این گاوداری تشکیل شده و در دوران مختلف پستی و بلندی های فراوانی را با توکل به خدا از سر گذارنده، به راه خود ادامه می دهد. و از دامپزشکی استان هم به خاطر تمام تلاش ها و برنامه ریزی هایی که در جهت پیشگیری از بیماری های دامی انجام می دهد تشکر می کنم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان گاوداری مورد بازدید که در شهرستان اصفهان واقع شده است، در زمینی به مساحت 300 هکتار و در زیر بنایی به مساحت 20 هکتار ساخته شده است. این گاوداری صنعتی دارای 3300 راس گاو است که روزانه 1300 راس از این گاوها دوشیده که به صورت میانگین 40 لیتر شیر از هر راس گاو استحصال، و روزانه 53 تن شیر در این گاوداری تولید می گردد. در این مجموعه بیش از 120 نفر بصورت مستقیم مشغول به کار هستند که حدود 20 نفر از آنها دارای مدارک تحصیلی دانشگاهی از جمله دکتری و کاردان دامپزشکی و فوق لیسانس و لیسانس دامپروری می باشند.

 






 

نظر شما
ادامه