کد خبر: ۲۴۱۶

حکیم مهر -  مدیرکل دامپزشکی استان قم از اجرای طرح GIS با هدف ساماندهی، افزایش بهره‌وری و نظارت دقیق بر اصناف در تمام مراکز عرضه و فروش محصولات و فرآورده‌های دامی در استان قم خبر داد.

دکتر مهدی رفیعی از اجرایی شدن طرح GIS تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: در این طرح مسئولان مراکز عرضه فرآورده‌های دام و طیور، رستوران‌ها، اغذیه فروشی‌ها و قصابی‌ها به ثبت و کدگذاری تمام اطلاعات کارکنان، سیستم سرمایشی و وضعیت بهداشت اقدام می‌کنند تا سیستم اطلاعاتی جامع و مرجعی در اختیار بازرسان این اداره کل قرار گیرد.
وی با اشاره به شروع فصل تابستان و افزایش بیماری‌های دام و طیور خاطرنشان کرد: برنامه واکسیناسیون بیماری تب مالت از تیر ماه آغاز می‌شود و مقابله با بیماری‌های آبله (شابلون) و ‌هاری نیز از مرداد ماه سال جاری شروع می‌شود و اطلا‌ع‌رسانی نیز در زمان مقرر صورت می‌گیرد.
مدیرکل دامپزشکی استان قم با تاکید بر نظارت کامل بر فعالیت پنج کشتارگاه استان قم افزود: هم‌اکنون اکیپ‌های عملیاتی به صورت شبانه‌روزی نسبت به بازرسی بیش از یک هزار و 500 مرکز عرضه محصولات و فرآورده‌های دام و طیور و همچنین مراکزی که در تولیدات خود از فرآورده‌های دامی استفاده می‌کنند، اقدام می‌کنند.
رفیعی در ادامه با اشاره به بیماری‌های مشترک میان انسان و دام تصریح کرد: موج بیماری تب برفکی از اسفند ماه سال گذشته شروع شده است، ولی با تمهیدات لازم در اردیبهشت ماه این بیماری فروکش کرد و تاکنون موردی از ابتلای به آن در استان گزارش نشده است.
وی با بیان شیوع نوعی بیماری انگلی خارجی در میان دام‌ها اظهار داشت: طرح توزیع سم یارانه‌ای از طرف دولت در دستور کار قرار دارد و به‌زودی به بازار تزریق می‌شود، اما هم‌اکنون سم آزاد در تمام داروخانه‌های استان به دامداران عرضه می‌شود.

 

نظر شما
ادامه