کد خبر: ۲۴۱۶۱

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، «دکتر عادل حقیقی» مدیرکل، به همراه «دکتر حسین مقصودلو» مسئول دپارتمان سلولی- مولکولی (PCR) تشخیص بیماری های طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم و «مهندس مریم سامی» مسئول خرید تجهیزات و مواد آزمایشگاهی مرکز ملی تشخیص، آزمایشگاه های مرجع و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی کشور، در جلسه ای که با حضور «دکتر شهرام موحدی» مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان برگزار شد، در خصوص وضعیت فعلی و آینده آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان بحث و تبادل نظر گردید.

در ابتدای این جلسه دکتر موحدی ضمن خوش آمدگویی به دکتر حقیقی و هیات همراه گفت: مسئول و کارکنان آزمایشگاه این اداره کل از افرادی مجرب و فعال تشکیل شده اند که از لحاظ علمی و تجربه کار در آزمایشگاه در سطح بسیار بالایی قرار دارند و با توجه به تعداد زیاد مراجعه کننده به این آزمایشگاه کارکنان آن با سعی و تلاش خود کمبودها را جبران کرده اند.

در این جلسه دکتر حقیقی در خصوص علت بازدید خود از اداره کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: مرکز ملی تشخیص، آزمایشگاه های مرجع و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی کشور در نظر دارد آزمایشگاه های استان ها را براساس ظرفیت و نقشه راهی که ترسیم کرده است اولویت بندی نماید و به همین علت با تشکیل چهار کمیته در این مرکز شامل کمیته های تهیه تجهیزات و مواد مصرفی، کالیبراسیون و نگهداری، ساماندهی آزمایشگاه های غیر دولتی و کمیته چهارم یعنی آموزش و ISO سعی دارد علاوه بر مدیریت هزینه ها، با استفاده از ظرفیت های نیروهای مختلف استانی بیشترین بهره وری را بدست آورد. بازدید امروز نیز به همین دلیل صورت خواهد گرفت تا با آشنایی با کارشناسان آزمایشگاه و بررسی ظرفیت های این افراد نسبت به حل مشکلات و رفع کمبودهای آزمایشگاه مرکزی استان گام مهمی برداشته شود.

در این جلسه «دکتر محمد کشتکار» معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان نیز در خصوص هدف اصلی اداره کل یعنی ارتقاء کیفی آزمایشگاه و گرفتن کد 17025ISO صحبت کرد. همچنین «دکتر سید رضا موسوی» رئیس اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی استان در خصوص مشکلات موجود و کمبودهایی که نیاز است برطرف شود نکاتی را توضیح داد. و در پایان «دکتر فاطمه ایمانی تبار» مسئول آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان در خصوص ظرفیت های کارشناسانی که در آزمایشگاه مرکزی اداره کل در حال فعالیت هستند همچنین وضعیت و شرایط آزمایشگاه های بخش خصوصی سطح استان گزارشی ارائه داد.

 

نظر شما
ادامه