کد خبر: ۲۴۴۶۱
تعداد نظرات: ۲ نظر

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی گفت: این موسسه به عنوان تنها متولی تحقیقات دامپزشکی کشور آمادگی دارد با دانشگاه‌ها برای اجرای طرح‌های مشترک در زمینه تحقیقات دامپزشکی و پیشگیری از بیماری‌ها همکاری کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر حمید کهرام» در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر موسسه رازی در هفته پژوهش و فناوری، بر توسعه تحقیقات این موسسه به ویژه تحقیقات دامپزشکی تاکید و اظهار کرد: موسسه رازی در حوزه R&D تا کنون روند خوبی را دنبال کرده است؛ اما در زمینه تحقیقات دامپزشکی نیازمند ورود جدی‌تر از گذشته و تقویت این بخش هستیم.

وی گفت: موسسه رازی به عنوان تنها متولی تحقیقات دامپزشکی کشور باید به سمت تحقیقات حل کننده مشکلات دامپزشکی حرکت کند؛ زیرا تحقیقات این حوزه بسیار گسترده است و هیچ موسسه و نهاد دولتی دیگری در وزارت جهاد کشاورزی این مسؤولیت را بر عهده ندارد.

وی با اشاره به ضرورت‌های تحقیقاتی در کشور و امکانات موجود در موسسه رازی بر اجرای پروژه‌های مشترک با دانشگاه‌ها در زمینه تحقیقات دامپزشکی و پیشگیری از بیماری‌ها تاکید کرد و افزود: این موضوع باید بیش از گذشته مورد توجه بوده و برای سال آینده برنامه‌ریزی کنیم.

کهرام تصریح کرد: سال گذشته با تلاش محققان این موسسه حدود 10 محصول جدید به نتیجه رسید که تعدادی از این محصولات مجوزهای لازم برای تولید را از سازمان دامپزشکی اخذ کرده‌اند و اکنون نیز مراحل تحقیقاتی بر روی 10 محصول دیگر در دست انجام است که به نظر می‌رسد بعضی از آنها تا سال آینده به نتیجه برسند.

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
0
0
اگه اجازه بفرمائيد ما هم تشريفمون رو ببريم سماق بمكيم جناب محقق ولي موندم اين تحقيقات منحصر به فردتون يه ٤٠ يا ٥٠ سالي هست كه در دوره ناصرالدين شاه اطراق كرده نميخواد با نيازهاي امروز جامعه روبرو بشه
ناشناس
|
-
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
0
0
این حرف سازمان تحقیقاتی هاست که ................. موسسه دارند میکنند. یعنی چه تنها متولی تحقیقات دامپزشکی بودن، وقتی که R&D محصولات بلاتکلیفه و تحقیقات هم خروجی نداره؟
دنبال عنوان های دهان پرکن رفتن کار آدم های بزرگ نیست. مگر کار تولید و پژوهش محصولات بیولوژیک دنیای کوچکیست که بدنبال زمینه های بزرگتر میدوید. یا شاید نمیدونید حوزه تحقیقات دامپزشکی یعنی چی. البته بعید هم نیست!!!
نظر شما
ادامه