کد خبر: ۲۴۵۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

«گربه اهلی» با اختلاف زیاد پرجمعیت‌ترین گونه شکارچی کره زمین است؛ پس بعد از انسان مهمترین قاتل دنیاست و یک عامل تعیین کننده در جمعیت حیوانات کوچک.

به گزارش حکیم مهر به نقل از پارسینه، در انگلیس برای تعیین اثر گربه‌های خانگی بر حیات وحش یک تحقیق عجیب انجام داده‌اند. ۶۸۱ خانواده شکارهای گربه‌هایشان را در طول شش ماه ثبت کرده‌اند. گربه‌ها گاهی شکار خود را به خانه می‌آورند و به صاحبشان نشان می‌دهند و اگر تشویق شوند بیشتر این کار را می‌کنند.

هر گربه به طور میانگین ۱۱ شکار به خانه آورده و ۶۸ درصد شکارها پستانداران، ۲۳ درصد پرندگان، ۴ درصد دوزیستان و ۱ درصد خزندگان بوده‌اند.

جالب ترین نکته این تحقیق، تنوع عجیب پرندگان در شهرهای انگلیس است. اگر این تحقیق در ایران انجام می‌شد حداقل ۹۰ درصد پرنده‌های شکار شده گنجشک و یاکریم بودند، اما در اینجا ۹۰ درصد بالا از ۱۳ گونه هستند. کل پرنده‌های شکار شده حداقل از ۴۴ گونه بوده‌اند و حتی ۱۴ مورد شکار قرقاول داشته‌ایم.

نکته عجیب دیگر تعداد زیاد خرگوش‌هاست. ۸.۶ درصد کل شکارها خرگوش بوده‌اند. نمی‌دانم اینهمه خرگوش در شهر چکار می‌کنند. من فکر می‌کردم تعداد سنجاب در انگلیس زیاد باشد، اما تعداد سنجاب های شکار شده کم بود.

 

 

برچسب ها: شکارچی، گربه،
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابک
|
-
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
0
0
با سلام حضور مدیریت محترم مجموعه حکیم مهر،لطفا یا خبر رو ذکر نکنید و یا ارقام رو درج بفرمایید! آخه آمار دادن بدون وجود عدد و رقم و مشاهدی جای خالی ارقام چه معنایی جز توهین به شعور خواننده داره؟!
نظر شما
ادامه