کد خبر: ۲۷۱۵
تعداد نظرات: ۵ نظر

حکیم مهر -  شهردار کاشان از سگ‌های ولگرد به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل آلوده‌‌کننده پارک‌ها و تفرجگاه‌ها نام برد و از اتلاف 310 قلاده سگ ولگرد طی سه ماهه اخیر در این شهرستان خبر داد.

سعید مدرس‌زاده با اشاره به انجام این اقدام به صورت هفتگی هدف از اتلاف سگ‌های ولگرد را جلوگیری از انتشار آلودگی محیطی، حفظ سکوت شبانه منطقه و امنیت شهروندان برشمرد.
وی وجود سگ‌های ولگرد را موجب سلب آسایش عمومی در شهرها و روستاها به ویژه اراضی کشاورزی دانست و تعداد اتلاف سگ‌های ولگرد در کاشان طی سال گذشته را یک‌هزارو 335 قلاده ذکر کرد.
شهردار کاشان شناسایی محل‌های آلوده به سگ‌های بدون صاحب را گام نخست برای اتلاف سگ‌های مزاحم عنوان و خاطرنشان کرد: کارخانه‌ها و کشتارگاه‌ها با دفع نامناسب فاضلاب و پسماندهای مواد‌غذایی موجب جلب سگ‌ها و افزایش جمعیت آنها می‌شوند ضمن اینکه زاد و ولد سگ‌های نگهبان و گله و رها شدن توله‌ها در محیط روستاها از عوامل دیگر ازدیاد این حیوانات است.
این گزارش در حالی منتشر می شود که می‎توان بجای برگزیدن آسان‎ترین راه ممکن یعنی کشتن حیوانات بدون صاحب با ایجاد پناهگاههای حیوانات، ضمن پرهیز از کشتار حیوانات برای عده‎ای از جوانان در تخصص‎های مختلف اشتغالزایی نمود.

 

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
jaleh
|
-
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۷
0
0
خنده ام گرفت که یکی از دلایل را ایجاد سر و صدا ذکر کرده اند.. چرا جلوی دزد گیر ماشین ها و بوق های بیمورد در دل شب را نمیگیرند.. من که مجبورم هر شب با پنبه در گوش و پنجره بسته بخوابم...
چه بیرحمند مردم پر هنر ایرانزمین
ن.غ
|
-
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۷
0
0
واقعا متاسفم.دیگه انسانیت هم از بین رفته
رويا
|
-
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۸
0
0
به اميد اينكه روزي برسد كه نسل اين بشر بي رحم و متجاوز از بين برود.
آيا خداوند سگ را بي حكمت آفريده؟
آيا حكمت اين بوده كه توسط انسان بي شرم كشته شود؟
خون اين سگهاي بي گناه گردن بشر را همين الان هم گرفته است ...
از دامپزشكها بيشتر از ديگران انتظار ميرود كه با كشتار حيوانات مبارزه كنند.
دريغ........
nasser
|
-
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۸۹/۰۵/۰۲
0
0
با سلام
1- معدوم كردن حيوانات ولگرد يكي از روش هاي پذيرفته شده در دنيا است. البته روش معدوم سازي مهم است.2- هدف از جمع آوري سگها و گربه ها در يك پناهگاه، كه قطعا مستلزم هزينه باليي است، چيست؟ چگونه اين امر مي تواند براي جوانان با تخصص هاي مختلف اشتغال زايي كند؟ آيا مي توان مانند برخي كشورها اميدوار بود كه براي اين سگها صاحب پيدا شود؟3- شما براي كنترل جمعيت حيوانات چه برنامه اي داريد؟ باغچه حياط اين جانب پر از مدفوع گربه هاي ولگرد است. باغچه اي كه رغبت نمي كنم يك برگ از سبزي آن را مصرف كنم. شما چه را حلي پيشنهاد مي كنيد؟ به خاطر خدا سعي كنيد مشكلات را به صورت علمي مطرح كنيد نه با تحريك احساسات.
همایون
|
-
|
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۳
0
0
آفرین. با نظر jaleh موافقم. من حاضرم صدای سگ ها را شب تا صبح تحمل کنم ولی تحمل یک لحضه صدای بلند بوم بوم موسیقی پخش شده از یک ماشین را ندارم که تا عمق مغزم را می لرزاند
نظر شما
ادامه