کد خبر: ۲۸۵۹۰
 

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با بیان این‌که سرانه تولید مرغ در جهان 12 تا 13  کیلوگرم است، گفت: سرانه تولید مرغ در ایران 20 تا 26 کیلوگرم و در استان سمنان بیش  از 78 کیلوگرم است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر محمد سعیدی» در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این آمار حکایت از این دارد که شرایط  تولید مرغ در استان سمنان بسیار ایده‌آل و مناسب است.

وی، با بیان این‌که 70 درصد تولید مرغ استان سمنان مازاد بر نیاز استان است،  خاطرنشان کرد: مازاد تولید مرغ استان سمنان، عمدتاً به بازارهای پایتخت ارسال  می‌شود .

این مقام مسئول با بیان این‌که ایران رتبه ششم تولید مرغ را در دنیا دارد،  خاطرنشان کرد: چین و برزیل بیشترین تولید مرغ را در دنیا دارند و عمده بازارهای  جهانی و از جمله بازار مرغ کشورهای آسیایی توسط این دو کشور تأمین می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان، هم‌چنین از سرانه زیاد تولید تخم‌مرغ در این استان  خبر داد و گفت: سرانه تولید تخم‌مرغ در کشور 11 کیلوگرم و در استان 19 تا 20  کیلوگرم است.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان، از صادرات 40 درصد تخم‌مرغ تولیدی این استان خبر  داد و افزود: در استان سمنان سالانه 12 هزار تن تخم‌مرغ تولید می‌شود.

سعیدی، از ایران به‌عنوان دوازدهمین کشور تولیدکننده تخم‌مرغ نام برد و با اشاره  به سرانه مصرف زیاد این ماده غذایی مفید در کشورهای توسعه‌یافته، خاطرنشان کرد: میانگین مصرف تخم مرغ به ازای هر ایرانی 191 عدد است در حالی که این رقم در کشورهای  پیشرفته و توسعه‌یافته و از جمله کشورهای اروپایی 335 عدد است. ضمن این‌که سرانه  مصرف تخم‌مرغ در استان سمنان نیز 185 عدد است .
 
 
نظر شما
ادامه