کد خبر: ۲۸۶۲۵
خبرگزاری فارس: توزیع رایگان مواد ضدعفونی کننده مزارع پرورش ماهی کهگیلویه و بویراحمد
 

رئیس اداره بهداشت و مبارزه با بیماری‌های آبزیان کهگیلویه و بویراحمد از توزیع رایگان مواد ضدعفونی کننده مزارع پرورش ماهی در این استان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد، رئیس اداره بهداشت و مبارزه با بیماری‌های آبزیان اداره‌ کل دامپزشکی استان گفت: برای مبارزه و پیشگیری از بروز برخی بیماری‌های آبزی مواد ضدعفونی کننده جهت مزارع پرورش ماهی به صورت رایگان بین پرورش‌دهندگان ماهی در این استان توزیع می‌شود.

«دکتر سیده صفورا بزرگواری» افزود: این امر در راستای اجرای سیستم مراقبت بیماری‌های آبزیان، پیشگیری از بروز بیماری در مزارع پرورشی، افزایش سطح بهداشت آبزی‌پروری، بالابردن سطح بهداشت پرورش در زمان تولید و تشویق پرورش‌دهندگان به عدم استفاده از مالاشین‌گرین صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: برای این منظور توسط اداره‌کل دامپزشکی استان ماده ضدعفونی شامل فرمالین،
TH5 و کلرامین تی به صورت رایگان بین پرورش‌دهندگان آبزیان توزیع خواهد شد.

بزرگواری ادامه داد: این ضدعفونی کننده توسط کارشناسان این اداره کل به‌صورت مستقیم در مزارع توزیع و نحوه استفاده از آن به صورت چهره به چهره به مدیران مزارع پرورش آبزیان آموزش داده می‌شود.

رئیس اداره بهداشت و مبارزه با بیماری‌های آبزیان اداره‌ کل دامپزشکی استان خاطر نشان کرد: ضدعفونی آب ورودی به استخرهای پرورش آبزیان یکی از راه‌های مهم پیشگیری از بیماری‌های منتقله از آب است که لازم است آبزی‌پروران نسبت به عدم آلودگی آن توجه ویژه‌ای کنند.
 
 
نظر شما
ادامه