کد خبر: ۲۹۲۵۸
خبرگزاری فارس: فعالیت زنبورداران متخلف و اعتراض فعالان زنبورداری در آمل
 

نائب رئیس تعاونی زنبورداران آمل از فعالیت تعدادی از زنبورداران متخلف و غیربومی در این شهرستان خبر داد و گفت: این امر باعث اعتراض و طرح شکایت فعالان زنبورداری در این شهرستان شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «محسن شکوهی» صبح امروز در شورای کشاورزی، منابع طبیعی و حفاظت از منابع آب این شهرستان، اظهار کرد: آمل یکی از شهرهای فعال مازندران در زمینه تأمین عسل و پرورش زنبور است.

وی افزود: زنبورداران این شهرستان در زمینه تولید عسل و پرورش زنبور عملکرد مطلوبی دارند و باید بیشتر از گذشته به آنها توجه شود.

نائب رئیس تعاونی زنبورداران آمل با اشاره به اینکه این شهرستان از مراکز فعال در بخش زنبورداری تلقی می‌شود، متذکر شد: با آغاز فصل بهار شاهد کوچ زنبورداران به مناطق بالادست و ییلاقی هستیم.

این مسئول با اشاره به اینکه این انتقال و کوچ بهاره هم‌اکنون در حال انجام است، تصریح کرد: در این شهرستان چهار زنبوردار ترک بدون هماهنگی لازم اسکان یافتند که این زنبورداران با استقرار در روستاهای «اسپند» و «سهری» بخش امام‌زاده عبدالله باعث بروز شکایات و اعتراض‌هایی از سوی زنبورداران شهری شده است.

شکوهی بیان کرد: شکایت‌های لازم زنبورداران به مراجع قانونی اعلام شد تا بتوانیم اقدامات مطلوبی را انجام دهیم.

نائب رئیس تعاونی زنبورداران آمل با تأکید بر آغاز و ادامه کوچ بهاره زنبورداران، ادامه داد: باید در این زمینه جلسات مختلف برای هماهنگی بیشتر برگزار شود.

این مسئول با اشاره به اینکه قسمتی از کوچ‌ها به مناطق ییلاقی بخش لاریجان مازندران است، بیان کرد: باید پیگیری‌های لازم برای رضایتمندی کشاورزان انجام شود.

نائب رئیس تعاونی زنبورداران آمل با اشاره به اینکه ماده 12 سازمان دامپزشکی توانست فضای قانونی برای زنبورداران ایجاد کند تا حکم تخلیه متخلفان براساس دستور اداره منابع طبیعی داده شود، گفت: این مهم باعث شد تا برای زنبورداران بدون مجوز و متخلف اقدام تخلیه انجام شود.
 
 
نظر شما
ادامه