کد خبر: ۲۹۳۲۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان، دکتر جانباز مدیر کل دامپزشکی استان به اتفاق رؤسای ستادی اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان با «حجه الاسلام والمسلمین اکبری» رئیس کل دادگستری استان هرمزگان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که بیشتر به منظور تعامل بیشتر این دو دستگاه برگزار شد، دکتر جانباز با ارائه گزارشی از وضعیت دامپزشکی استان، مسائل و مشکلات و چالش های دامپزشکی استان را به سمع رئیس کل دادگستری رساند.

دکتر جانباز در قسمتی از سخنان خود به کنترل، بازرسی و نظارت بر مواد خام دامی در واحدهای نگهداری، بسته بندی، توزیع و عرضه این فرآورده ها گفت: علاوه بر چرخه تولید، ماموران دامپزشکی در سراسر استان از واحدهای نگهداری، بسته بندی، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی نیز بازدید های دوره ای به عمل می آورند.

مدیر کل دامپزشکی در ادامه به مسائل و مشکلات در روند رسیدگی به پرونده های متخلفین در حوزه دامپزشکی اشاره کرد و خواستار ارجاع پرونده های دامپزشکی به یک شعبه واحد، جهت سهولت در رسیدگی به این گونه موارد شد.

رییس دادگستری استان هرمزگان گفت: اهمیت امنیت بهداشتی جامعه برای دستگاه قضائی کشور کمتر از سایر مسائل امنیتی نیست و دادگستری استان جهت بالا بردن امنیت بهداشتی از هیچ همکاری و کوششی دریغ نخواهد کرد.

اکبری اظهار نمود: نظارت بهداشتی و شرعی در تامین غذای حلال نقش اصلی و اساسی دارد.

وی با اشاره به اهمیت وظایف دامپزشکی گفت: کنترل بهداشتی عمومی از طرف سازمان های مرتبط خصوصاً اداره دامپزشکی از حساسیت خاصی برخوردار می باشد لذا قوه قضایی نیز برخورد قاطعانه خود را با متخلفین حوزه ی دامپزشکی از ضروریات تامین امنیت غذائی و بهداشتی جامعه می داند و این امر را به صورت جدی پیگیری می نماید.

وی قول مساعدت سه شعبه قضایی در مرکز استان را به اداره کل دامپزشکی برای اجرای دقیق امر نظارت و بازرسی بهداشتی و برخوردسریع و قاطع با متخلفین را دادند.

در پایان حجه الاسلام والمسلمین اکبری با اشاره به اینکه ناظرین بهداشتی و شرعی ماهیتاً ضابط قضایی محسوب می گردند، تصریح نمود که اخیراً صدور کارتهای ضابطین بصورت یکپارچه در دست بررسی است همچنین وی آمادگی خود را نسبت به دعوت از اداره کل دامپزشکی در جلسه شورای قضایی به جهت تشریح فعالیت های دامپزشکی اعلام نمود.
 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
0
0
باسلام. بهتر نیست ................. بجای اینکارها یه سر به روستاهایی که دامهاشون درگیر تب بر فکی هستند بزنند وکاری برای دامدار مفلوک بکنند. علی رغم اینکه روی کاغذ سال قبل کلی قرارداد تب برفکی با بخش خصوصی ................ بستند وبخش خصوصی از افراد ناوارد برای واکسیناسیون استفاده کرد ولی این بیماری چراغ خاموش داره دامدارها رو بدبخت میکنه. بعداز چند سال بی بارانی، امسال که باران خوبی اومده ولی تب برفکی امان دامدارها رو بریده. روابط عمومی دامپزشکی لطفا جواب بدهید.
نشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۶
0
0
لطفا سری به کشتارگاه طیور ......... بزنید بعد ....................
نظر شما
ادامه