کد خبر: ۲۹۳۸۱
با حضور مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور:
این مرکز تحقیقات با هدف انجام پژوهش‌های علمی - کاربردی در خصوص بیماری‌های مشترک انسان و دام و شناسایی و پیشگیری از این بیماریها در استان یزد و منطقه جنوب شرق کشور راه‌اندازی شد ...
 
 

حکیم مهر - با حضور «دکتر محمود نبوی» معاون مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت و «دکتر داریوش جهان پیما» مدیر کل دفتر بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی سازمان دامپزشکی کشور، مرکز تحقیقات بیماریهای مشترک انسان و دام ایران در دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد افتتاح شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر محمود نبوی» معاون مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت گفت: این مرکز دارای آزمایشگاه تحقیقاتی است و پیش بینی می شود با اقدامات لازم در زمینه شناسایی و پیشگیری از عوامل شیوع بیماریهای مشترک انسان و دام، از شیوع آنها در کشور و استان پیشگیری شود.

نبوی اجرای طرحهای تحقیقاتی، آموزش، راههای پیشگیری و درمان بیماریهای مشترک انسان و دام، همکاری با مراکز علمی و تحقیقاتی خارجی و جلب همکاری مراکز مختلف در حوزه سلامت انسان و دام را از مهمترین اقدامات این مرکز برشمرد.

مدیر کل دفتر بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی سازمان دامپزشکی کشور نیز گفت: در سال 94 نسبت به سال 93 بیماری سل را 23 درصد در کشور کاهش دادیم.

«دکتر داریوش جهان پیما» افزود: در سال گذشته بیماری هاری و CCHF  را کاهش دادیم و آن را در استان سیستان و بلوچستان به صفر رساندیم. تب مالت، سالک، هاری و سیاه زخم از شایع ترین بیماریهای مشترک بین انسان و دام است.

این مرکز تحقیقاتی با هدف پژوهشهای علمی - کاربردی در خصوص بیماریهای مشترک انسان و دام و شناسایی و پیشگیری از این بیماریها در استان یزد و منطقه جنوب شرق کشور راه اندازی شد.
 
 
نظر شما
ادامه