کد خبر: ۲۹۴۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
رئیس سازمان نظام دامپزشکی:
«دکتر محمدرضا صفری» افزود: وقتی از ما انتظار می‌رود که به بهترین نحو در حوزه سلامت نقش‌آفرینی کنیم، ما هم توقع داریم که حداقل اعتبارات مکملی از بخش سلامت به ما تعلق گیرد ...
 
 

حکیم مهر - رئیس سازمان نظام دامپزشکی با اشاره به بودجه سازمان دامپزشکی کشور گفت: سازمان دامپزشکی کشور در کنترل بیماری‌ها امکانات بسیار محدودی دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر محمدرضا صفری» رئیس سازمان نظام دامپزشکی امروز در نوزدهمین کنگره سراسری دامپزشکی ایران که در سالن اجتماعات همایش‌های رازی برگزار شد، با بیان اینکه که تریبون جامعه دامپزشکی یک تریبون صنفی و تخصصی است، گفت: پیام‌هایی که از این تریبون‌ها به بیرون ارسال می‌شود، حتما برای توسعه کشور باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی گفت: کشور ما در مسیر پرشتاب توسعه قرار گرفته و در شرایط سخت منطقه‌ای باید نقش دامپزشکی را در توسعه بهتر معرفی کنیم.

حرفه دامپزشکی خود را متعلق و وفادار به سلامت مردم می‌داند

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور با بیان اینکه می‌توان از این تریبون پیامی رسا به جامعه و مسئولان داد، گفت: حرفه دامپزشکی خود را متعلق و وفادار به سلامت مردم می‌داند و ما متعهد به دانش حرفه‌ای خودمان را پای‌بند به سلامت جامعه، دام و اقتصاد کشاورزی می‌دانیم.

وی افزود: هر چند بخش مهمی از مجموع سلامت و اقتصاد دامپروری به دامپزشکی مرتبط می‌شود، اما بخش‌های دیگر جامعه هم نسبت به این موضوع متعهد هستند.

مؤسسه رازی عضوی از جامعه دامپزشکی کشور است

صفری با بیان اینکه مؤسسه رازی عضوی از جامعه دامپزشکی کشور است و به آن تعصب داریم، گفت: همه ما به عنوان دست‌اندر کار این حوزه می‌دانیم که بیماری تب‌برفکی به اقتصاد معیشتی کشاورزان و دامداران کشور لطمه زیادی وارد کرد.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور افزود: درست است که ما نهاد تخصصی هستیم و باید پاسخگو باشیم، اما واقعیت آن است که منابع حداقلی برای سازمان دامپزشکی کشور که برای کنترل، پایش و پیشگیری از بیماری نیازمند بودجه و حمایت است تأمین نشد.

وی با اشاره به اهمیت جلوگیری از بیماری تب برفکی گفت: همه می‌دانیم که خسارت‌های زیادی به دامداران وارد شد، اما پرسش اینجاست که آیا خسارت‌های این بیماری که کل کشور را دربر گرفت بیشتر بود یا بروز سیل در استان خوزستان و چند استان دیگر؟!

محمدرضا صفری افزود: البته باید برای پرداخت خسارت به سیل‌زدگان اقدامات فوری انجام شود، اما چرا برای مهار بیماری تب برفکی بودجه کافی در اختیار سازمان دامپزشکی قرار نگرفت و مسئولان آن را زیاد جدی نگرفتند؟

رئیس سازمان نظام دامپزشکی با اشاره به اینکه بروز و شیوع یک بیماری مثل تب برفکی هزینه‌های بسیار سنگینی در بردارد و به سادگی آثار آن حذف نمی‌شود، تصریح کرد: ما از دولت و مجلس تقاضا داریم که توجه ویژه‌‌تری به این مسائل داشته باشند و طرحی را برای رفع این مشكل ارائه كنند.

صفری با اشاره به بیماری بروسلوز (تب مالت) گفت: این بیماری قابل انتقال به انسان است و کنترل آن ابزار و امکانات فراوان می‌خواهد که با امکاناتی که در اختیار سازمان دامپزشکی قرار دارد نمی‌توان پروتکل‌های علمی و فنی و مورد تایید جامعه دامپزشکی را پیاده‌سازی کرد.

لزوم تخصیص قسمتی از اعتبارات بخش سلامت به دامپزشکی

وی با بیان اینکه از دولت تقاضا می‌شود به بخش دامپزشکی نگاه ویژه‌ای‌تر داشته باشد، افزود: در دو سال اخیر بارها سازمان دامپزشكی، نظام دامپزشكی، جامعه دامپزشكی و افراد تاثیرگذار پیگیر اختصاص قسمتی از اعتبارات بخش سلامت به بخش دامپزشکی بوده‌اند اما موفق نشدند.

به گفته وی، دامپزشكان با هدف تامین سلامت غذا فعالیت می كنند بنابراین باید جایگاهی میان حمایت های صورت گرفته از بخش سلامت داشته باشند تا برنامه ریزی كیفی دنبال شود.

صفری افزود: به نظر می رسد وقت آن رسیده است كه ساختار قدیمی جامعه دامپزشكی تغییر یابد. البته این بدان معنا نیست كه وارد ساختار جدید شویم بلكه باید ساختار قدیمی را به روز رسانی كنیم.

به گفته رئیس سازمان نظام دامپزشكی، حمایت از تولید وظیفه حرفه ای ماست و حمایت از تولیدكننده باید همتراز حمایت از مصرف كننده باشد تا حق و حقوق آنان در كنار تامین كیفیت و سلامت غذا تضعیف نشود.

وی افزود: وقتی از ما انتظار می‌رود که به بهترین نحو در حوزه سلامت نقش آفرینی کنیم، بنابراین ما هم توقع داریم که در راستای عمل به وظایفمان حداقل اعتبارات مکملی از بخش سلامت به ما تعلق گیرد.

وی درباره قیمت مصوب دولتی شیرخام به قرار 14 هزار و 400 ریال، بر لزوم حمایت از تولیدكنندگان و در نظر گرفتن شرایط آنان تاكید كرد.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
0
0
سلام . بهتر بود به جای این که در مورد وظیفه و مسایلی که مربوط به بخش دولتی است اظهار نظر شود در مورد حوزه مسوليت های نظام دامپزشکی صحبت میشد که چرا در برابر تصمیمات نادرست عکس العمل نشان داده نمیشود مثلا بحث داروخانه ها . بحث کلینیک ها که همیار دامپزشک را وارد سیستم کردند . یا در مورد ماده 19 و استقلال مالی آنها . جدیدا بحث اینکه در صدد هستیم مسیولیت بهداشت را به مالکین شرکتها واگذار کنند . بحث تب برفکی چه ربطی به نظام دارد . نمیگوییم نظام قدرت دارد و میتواند همه کارها را درست کند ولی حداقل مخالفت خود از وضع موجود را به دولت و مجلس و ... اعلام کند . چون نظام صدای تک تک دامپزشکان است . و این چنین اظهار نظر در خارج از حیطه مسوليتی به معنی آرامش و امنیت خاطر و عدم وجود مشکل در حیطه مسئولیت مربوطه است .
نظر شما
ادامه