کد خبر: ۲۹۵۹۹
شیر
 

عملیات انتقال ۳۳ قلاده شیر که بزرگترین جابه‌جایی هوایی شیرها نام گرفته است از مبدا آمریکای جنوبی به مقصد آفریقای جنوبی با موفقیت انجام شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، هواپیمای 33 قلاده «شیر» که از سیرک‌های کشورهای آمریکای جنوبی نجات داده شدند، دیشب به «ژوهانسبورگ» آفریقای جنوبی رسید.

بر اساس این گزارش، این شیر‌ها که از سیرک‌هایی در کشورهای پرو و کلمبیا در آمریکای جنوبی نجات داده شدند قرار است ادامه زندگی‌شان را در پناهگاهی خصوصی در آفریقای جنوبی سپری کنند.

این انتقال، بزرگترین جابه‌جایی هوایی شیرها نام گرفته است که توسط مدافعان بین‌المللی حقوق حیوانات سازمان داده شده است.

این گروه در لس‌آنجلس مستقر شده است و برای سالها با قانون‌گذاران این دو کشور آمریکایی جنوبی در رابطه با مسائل حقوقی این کار چانه‌زنی می‌کردند.

این گروه تلاش می‌کرد تا قانون‌گذاران این کشورها را ترغیب کند قانونی برای ممنوعیت استفاده از حیوانات وحشی در سیرک، جایی که آنها در شرایط وحشتناکی به سر می‌بردند، وضع کنند.

طبق گزارشی که گاردین در این رابطه منتشر کرده است، این شیرها در اسارت رنج می‌بردند و برخی از آنها چنگال و پنجه‌هایشان را از دست داده بودند و دیگری یک چشمش را از دست داده بود و دیگری دندانش شکسته بود.

این گربه‌های عظیم‌الجثه در دو گروه جداگانه 9 و 24 تایی به «لیما» منتقل شدند و از آنجا به ژوهانسبورگ پرواز کردند.

قرار است شیرها در محوطه‌ای 5000 هکتاری واقع در پناهگاه اختصاصی شیرها در «امویا»(Emoya) آفریقای جنوبی در قرنطینه به سر ببرند و توسط یک دامپزشک چند هفته‌ تحت نظر باشند.

حالت فیزیکی ضعیف آنها طوری نشان می‌دهد که این شیرها هرگز قادر به شکار دوباره نخواهند بود و باید با فراهم‌کردن غذا و آب برای آنها بقیه زندگی‌شان را تحت مراقبت باشند.

پناهگاه «امویا»(Emoya) که از سال 2012 به منظور نگهداری از حیوانات باز شد با ورود اولین قلاده شیر از قاهره مصر در سال 2013 رسما کار خود را آغاز کرد و در حال حاضر خانه هشت قلاده گربه‌ بزرگ،از جمله دو ببر سیبری است.

این شیرها بخشی از 100 حیوان نجات‌داده شده‌ هستند. خرس، میمون و پرندگان وحشی حیوانات دیگر این مجموعه هستند.

 
  
نظر شما
ادامه