کد خبر: ۲۹۶۵۱
 

با نظارت اداره کل دامپزشکی استان سمنان و كانون های دامپزشكی ، اطلاع رسانی به موقع و ایمن سازی دام ها، این بیماری در استان سمنان کنترل شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مدیركل دامپزشكی استان سمنان گفت: در 2 ماه گذشته 148راس دام سبك و 13 راس دام سنگین در این استان بر اثر ویروس تب برفكی تلف شدند.

«دکتر محمد سعیدی» اظهارداشت: بیش از هفت هزار راس دام سنگین و بیش از یك میلیون و 400 هزار راس دام سبك در استان وجود دارند كه آمار تلفات در دو ماه اخیر نسبت به تعداد دام های كل استان عدد قابل توجهی نیست.

وی به اجرای مرحله دوم تزریق واكسن تب برفكی از بیستم اردیبهشت ماه در این استان اشاره و اضافه كرد: در مرحله اول تزریق این واكسن بیش از سه میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.

وی با اشاره به آغاز كوچ دامداران استان از 25 فروردین از مناطق گرمسیری به مناطق ییلاقی اشاره كرد و افزود: با رعایت فاصله بین دام ها، قرنطینه دام، استفاده از ضد عفونی ها و همچنین آموزش به كارگران می توان از شیوع ویروس تب برفكی درمیان دامداران عشایری جلوگیری كرد.

سعیدی تصریح كرد : هشت اداره دامپزشكی و 11 پست دامپزشكی در استان سمنان فعال هستند كه مهم ترین چالش ها و ویروس های واگیردار حیوانی و دامی را به مركز استان گزارش می دهند.

وی كنترل بیماری های مشترك بین انسان و حیوان، افزایش گستره امنیت غذایی مردم و مهار ویروس تب برفكی از جمله برنامه های اساسی این اداره كل در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اعلام كرد.
 
 
نظر شما
ادامه