کد خبر: ۳۰۱۱۵
 

در دیدار رییس سازمان دامپزشکی کشور با سفیر نروژ، به عقد تفاهم نامه فی ما بین دامپزشکی ایران و نروژ اشاره شد و هر دو طرف بر همکاری های علمی و فنی دوجانبه در حوزه پیشگیری و مدیریت بیماری های ماهیان پرورشی در قفس تاکید کردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر مهدی خلج» رییس سازمان دامپزشکی کشور در این دیدار ضمن خوش آمدگویی به سفیر کشور نروژ اظهار داشت: کشور ایران دارای زمینه های صادراتی مناسب به اتحادیه اروپا است که در این زمینه صادرات میگوی ایران طبق الزامات و استانداردهای اتحادیه اروپا به کشورهای عضو صادر می شود.

وی افزود: با توجه به زمینه های همکاری فی مابین دامپزشکی ایران و دامپزشکی نروژ خواستار توسعه همکاری های علمی و فنی در چهارچوب تفاهم نامه مشترک شد.

در این دیدار «نورهیم» سفیر نروژ جهت پیگیری عقد تفاهم نامه مشترک فی مابین دامپزشکی ایران و دامپزشکی نروژ و برگزاری دوره های آموزشی دامپزشکان شاغل در حوزه بهداشت و مدیریت بیماری های ماهی در قفس اعلام آمادگی کرد.

سفیر نروژ گفت: کشور نروژ پیشگام در تولید ماهیان پرورشی در قفس بوده و در این زمینه دارای تکنولوژی و روش های پیشرفته علمی جهت پیشگیری و کنترل بیماری های ماهیان پرورشی می باشد.

گفتنی است، نروژ سالانه بیش از یک و نیم میلیون تن ماهی سالمون در قفس پرورش می دهد. از آنجایی که پرورش ماهی در قفس در کشور ما به صورت جدی آغاز شده و در حال توسعه است، لزوم استفاده از تجارب علمی کشورهای پیشگام از جمله نروژ ضروری به نظر می رسد.
 
 
نظر شما
ادامه