کد خبر: ۳۰۱۷۹
 

در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در کهگیلویه و بویراحمد موضوعاتی از جمله عدم رعایت ساده‌ترین نکته بهداشتی تا ادعای صادرات کشتارگاه متخلف مطرح شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، نشست گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی عصر امروز به ریاست «سید موسی خادمی» استاندار کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج برگزار شد.

در این نشست یکی از محورهای گفت‌وگو موضوع مرغداری‌ها و تولید مرغ و مشکلات این صنعت در استان کهگیلویه و بویراحمد بود.

«دکتر عبدالله بهمنش» مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سیستم زنجیره‌ای تولید و کشتار مرغ در کشورهای صنعتی اظهار کرد: این امکان در حال حاضر در کشور و در استان ما وجود ندارد.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان اینکه نمی‌توان واسطه‌ها را با سیستم کنونی از چرخه و زنجیره حذف کرد، اذعان داشت، اما می‌توان آنها را ساماندهی کنیم.

وی با اشاره به مشکلات کشتارگاه طیور که در استان وجود دارد، افزود: به دلیل مشکلات بهداشتی کشتارگاه نورآباد ممسنی واردات مرغ از آنجا را ممنوع کردیم و همچنین علاوه بر این اجازه ورود مرغ از جاهای دیگر را ندادیم، هرچند مشکلاتی برای ما ایجاد شد.

بهمنش با بیان اینکه 25 مورد ایراد بهداشتی از کشتارگاه گچساران گرفتیم، افزود: به آنها گفتیم که اگر این موارد غیربهداشتی را رعایت نکنید اجازه فعالیت به شما نمی‌دهیم، چرا که سلامت مردم برای ما مهم است.

وی با ابراز تعجب از خواسته این واحد کشتارگاهی که خواستار صادرات مرغ به کشور عراق بوده، گفت: به آنها متذکر شدیم به جای درخواست صادرات برای رعایت بهداشت حداقل چکمه‌های بهداشتی به‌ پا کنید.

بهمنش خرید تضمینی را تنها راه نجات صنعت مرغداری در استان دانست و گفت: تا هنگامی که مشکل سردخانه در استان وجود دارد همین اوضاع باقی است.

مدیرکل دامپزشکی استان عرضه مرغ زنده و واردات غیرقانونی آن را مشکل بزرگی برای استان دانست و گفت: هفته گذشته در منطقه تلخاب شیرین گچساران که عده‌ای واردات مرغ زنده از بوشهر داشتند، بیماری آنها منجر به تلف شدن 20 هزار مرغ زنده مرغداری مجاور شد.
 
 
نظر شما
ادامه