کد خبر: ۳۰۲۹۲
تعداد نظرات: ۶ نظر
گفتگو با مدير عامل صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام دامپزشکی:
کليه اعضای سازمان نظام دامپزشکی اعم از خصوصی و دولتی و افراد تحت تکفل ايشان می‌توانند با پرداخت ماهيانه 63 هزار تومان (برای هر نفر) از اين تسهيلات بهره‌مند شوند ...
 
 

حکیم مهر - مدير عامل صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام دامپزشکي در گفت و گو با روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان نظام دامپزشکي ابعاد و جزييات تسهيلات بيمه درمان تکميلي اين سازمان را تشريح کرد.

به گزارش روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان نظام  دامپزشکي جمهوري اسلامي ايران، متن مصاحبه «دکتر ميرمهدي طاهري» مديرعامل صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام دامپزشکي بدين شرح است:

لطفاً بفرمائيد روند انتخاب بيمه درمان تکميلي ارائه شده توسط سازمان نظام دامپزشکي به چه نحوي بوده است؟

صندوق تعاون و رفاه سازمان با توجه به زمان اتمام دوره قبلي بيمه درمان تکميلي در پايان ارديبهشت‌ماه، از اوایل فروردين امسال با استعلام از 17 شرکت رسمي خدمات بيمه‌اي اعم از دولتي و خصوصي را با توجه به خدمات مورد انتظار همکاران اقدام نموده و 9 شرکت از شرکت‌هاي فوق به استعلام صندوق تعاون و رفاه پاسخ دادند که با بررسي کارشناسي خدمات و هزينه‌هاي پيشنهادي بيمه تکميلي و مذاکرات مستقيم با مديران شرکت‌هاي بيمه‌اي براي کاهش مبلغ پيشنهادي و بهبود خدمات، نهايتاً با مرکز پزشکي شهيد شوريده با خدمات بيمه پايه بيمه ايران در قالب طرح آرامش که يک نوع بيمه طلايي محسوب مي‌شود به توافق رسيديم.

آيا خدمات ساير شرکت‌هاي بيمه‌ موجود در کشور نيز مورد بررسي و ارزيابي قرار گرفته بود؟

بله، شرايط پيشنهادي سازمان و متعاقباً شرکت‌هاي بيمه‌اي کاملاً مورد ارزيابي قرار گرفت. در پيشنهاد بيشتر شرکت‌هاي بيمه‌اي سقف هزينه کرد مطرح بود، فرضاً در جراحي‌هاي تخصصي تا 150 -200 ميليون ريال و جراحي عمومي تا 100-80 ميليون ريال، هزينه‌هاي پاراکلينيکي تا 15 ميليون ريال و بدون پرداخت هزينه دارو و عينک و ... ذکر شده بود و مبالغ پيشنهادي حق بيمه از 520 هزار ريال به ازاي هر نفر شروع و تا 840 هزار ريال عنوان گرديده بود و خدمات فعلي ارائه شده را نيز از مبلغ  980.000  ريال تا  1.470.000  ريال پيشنهاد داده بودند که با توجه به جميع جهات با مرکز پزشکي شهيد شوريده با قيمت قطعي ( 630.000 ريال به ازاي هر نفر) مورد توافق قرار گرفته و نهايي گرديد.

لازم به توضيح است که مرکز پزشکي شهيد شوريده به جهت ارائه خدمات بهداشتي، درماني به پرسنل خدوم وزارت جهاد کشاورزي ايجاد شده و بخشي از هزينه‌هاي خود را از منابع وزارت جهاد کشاورزي تأمين مي‌نمايد و با مذاکرات اين سازمان با مرکز فوق توافق گرديد که اعضاي نظام را هم مانند پرسنل وزارت جهاد کشاورزي منظور نمايد.

فرق خدمات ارائه شده توسط اين بيمه با ساير بيمه‌ها در چه بود؟

همانطور که در سوال قبل عرض شد اين بيمه در حد يک بيمه طلايي مطرح است و بدون سقف براي کليه جراحي‌هاي معمولي و تخصصي، رفع انکسار چشم بدون محدوديت، هزينه‌هاي زايمان و سزارين بدون سقف و هزينه‌هاي بيماري‌هاي خاص و شيمي‌درماني بدون سقف و ... مي‌باشد که وجه متمايز اين نوع خدمات بيمه‌اي با خدمات بيمه‌اي ساير شرکت‌ها که تأکيد بر تعيين سقف هزينه‌ها و اعمال محدوديت داشتند را نشان‌ مي‌دهد.

عملکرد بيمه منتخب در سال گذشته را چطور ارزيابي مي‌کنيد؟

سوال خوبي است. ما در سال گذشته نيز با اين بيمه (مرکز پزشکي شهيد شوريده) قرارداد داشتيم، در ابتداي قرارداد به جهت تعيين نماينده در استان‌ها توسط مرکز فوق با مشکلاتي مواجه شديم و خوشبختانه با مرور زمان وضعيت رو به بهبود بود به‌طوري رضايتمندي بالاي 90% از عملکرد مرکز فوق توسط استان‌ها يکي از دلايل و امتيازات انتخاب مجدد مرکز فوق بود البته در يکي دو استان اشکالاتي هم پيش آمده بود که براي دور جديد انشالله با معرفي نماينده جديد مشکلات مرتفع خواهد شد.

افراد تا چه زماني و چگونه مي‌توانند براس ثبت نام و استفاده از خدمات اين بيمه بهره‌مند شوند؟

بر اساس مذاکرات به‌عمل آمده و مفاد قرارداد حداکثر تا 30 خرداد 95 ما مجاز به تکميل ليست و پرداخت حق بيمه و ارائه مدارک به مرکز فوق هستيم لذا از همکاران و اعضاي محترم تقاضا دارم در صورت تمايل به استفاده از خدمات اين بيمه، قبل از اتمام زمان فوق به نظام استان‌ها مراجعه و تقاضا و مدارک خود را به استان ارائه نمايند، پس از اتمام مهلت فوق، شرکت بيمه از پذيرش تقاضاي جديد معذور و ما شرمنده عزيزان خواهيم بود در سال گذشته نيز خيلي از همکاران بعد از اتمام مهلت مراجعه کردند که ما شرمنده شديم. لذا تأکيد مي‌کنم حتما تا فرصت باقيست مراجعه و مراحل ثبت نام خود را تکميل نمايند. ضمناً به جهت مساعدت در پرداخت‌ها هماهنگ گرديد که در صورت تقاضاي عضو محترم و تأييد رئيس استان 50% وجه نقداً موقع ثبت نام و 50% الباقي طي يک فقره چک بانکي حداکثر به تاريخ 1/6/95 اقدام گردد.

نحوه بازپرداخت هزينه‌هاي درماني چگونه است؟

برابر قرارداد چنانچه عضو محترم اسناد پزشکي خود را به طور کامل ارائه نمايد حداکثر ظرف مدت زماني 3 الي 4 روز کاري بازپرداخت صورت خواهد گرفت اما چنانچه مدارک ارائه شده ناقص باشد تا زمان رفع نقص توسط عضو پرداخت به تأخير خواهد افتاد و براي آگاهي بيشتر عزيزان شرايط و نکاتي که اعضاي محترم در استفاده از بيمه بايد رعايت نمايند را به مطابق جدول اعلام مي‌دارد.

 

در پايان اگر صحبت ديگري داريد بفرمائيد؟

ذکر اين نکته ضروري است که با هماهنگي به‌عمل آمده، در کنار استفاده از خدمات اين بيمه، بيمه عمر و حوادث و همچنين بيمه آتش سوزي، منازل نيز با تخفيفات گروهي به اعضاي محترم اعطا مي‌شود، لذا همکاران تقاضا مي‌توانند در اين خصوص نيز تقاضاي خود را ارائه نمايند.

در خاتمه اميدوارم که همکاران عزيز و خانواده‌هاي محترم در صحت و سلامت باشند و هزينه‌هاي بيمه‌اي آن‌ها در راستاي ارتقاي سلامت خود و خانواده‌هاي محترمشان صرف گردد.
 
 
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
0
0
عالیست
بسیار متشکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
0
0
زحمت زیادی کشیدید واقعا، دقیقا مثل نظام پزشکی کار میکنید. خسته نباشید دلاوران و خدا قوت پهلوانان نظام دامپزشکی!!!
میلاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
0
0
سلام دستتونم درد نکنه ولی این نوع بیمه رو خیلی جاها به صورت گروهی انجام میدن انتظار میرفت کنار این مزایا یچیز مازاد مثل تعهد دندانپزشکی هم اعمال میشد اما... کو گوش شنوا باز سال دیگه همین میشه که هست....
منتصر
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
0
0
آقاي دكتر طاهري از سرشناسان دامپزشكي هستند و وجود ايشان مايه خير و بركت براي توليد كنندگان است و بي ترديد در صورتيكه ماده ١٩ اجرا شود مشاورات ايشان براي انجمنهاي كارفرمايي مفيد خواهد بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
0
0
دکتر طاهری که کارمند سازمان است
حقوق خوبی هم از نظام می گیرند
چظور کسی که در سازمان ................................ می تواند برای ما در بخش خصوصی کاری بکند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
0
0
خسته نباشن.... شرایط این بیمه پارسال که بهتر بود
100تومن عینک برای کل خانواده یعنی فقط دو تا شیشه عینک درجه 2 بدون فریم بگیریم؟؟؟؟؟؟؟؟
نظر شما
ادامه