کد خبر: ۳۰۳۷

حکیم مهر -  مدیرکل دامپزشکی استان تهران، گفت: از ابتدای نیمه دوم سال جاری، گوشت مرغ در تمام میادین میوه و تره بار بصورت بسته بندی شده عرضه خواهد شد.
"دکتر علی اکبر فرجی" افزود: بسته بندی گوشت قرمز و گوشت مرغ بطور تدریجی در کشور و استان تهران از سالهای گذشته آغاز شده که این امر در سال جاری بصورت گسترده تر و فراگیر در استان تهران آغاز می شود.
وی از امضای توافقنامه ای میان میادین میوه و تره بار و عوامل عرضه گوشت مرغ با نظارت اداره کل دامپزشکی استان تهران خبر داد و گفت: طی آن عوامل عرضه از ابتدای مهرماه سال جاری ملزم هستند گوشت مرغ را بصورت بسته بندی در این میادین عرضه کنند.
وی همچنین از هماهنگی های صورت گرفته توسط این اداره کل با تعدادی از کشتارگاه های استان تهران برای بسته بندی مرغ های تولیدی خود خبر داد و اظهار داشت: طبق آن کشتارگاه ها ملزم خواهند بود 50 تا 60 تن از مرغ کشتار شده را بصورت بسته بندی در میادین میوه و تره بار عرضه کنند.
مدیرکل دامپزشکی استان تهران ادامه داد: از ابتدای شش ماهه دوم سال جاری برنامه های عرضه گوشت مرغ بسته بندی شده در بازار نیز در دستور کار این اداره قرار می گیرد که به مرور این برنامه نیز اجرایی خواهد شد.
فرجی گفت: هم اکنون صد درصد آلایش های دامی (دل، جگر و غیره) بصورت بسته بندی شده عرضه می شود که پس از اجرای کامل طرح فراگیر یادشده گوشت قرمز و مرغ نیز بطور بسته بندی عرضه خواهد شد.
وی تصریح کرد این طرح با تاسیس 10 کارخانه بسته بندی به شکل ترویجی و تدریجی آغاز شده که این امر از 23 شهریور سال جاری بصورت گسترده تر آغاز خواهد شد.

 

نظر شما
ادامه