کد خبر: ۳۱۱۹۱
 

مدیر کل دامپزشکی استان همدان گفت: با وجود تعدد وظایف قانونی و آسیب های شغلی شاغلان در دامپزشکی، در حوزه بودجه و اعتبارات با محدودیت های جدی مواجه هستیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان همدان، «دکتر محمودرضا رسولی» مدیر کل دامپزشکی استان همدان به همراه «دکتر بصیری» رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد و «علی رضایی» رئیس اداره برنامه و بودجه اداره کل دامپزشکی استان با «مهندس مسعود بکایی» فرماندار شهرستان اسدآباد و «مهندس سجاد کوروند» کارشناس عمران فرمانداری دیدار و گفتگو کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان ضمن تقدیر و تشکر از عنایات فرماندار به حوزه سلامت دامی و دامپزشکی حفظ و حراست از سرمایه های دام و طیور و ارتقاء بهداشت عمومی را از وظایف دامپزشکی برشمرد و عملکرد حوزه کاری خود را در این راستا تشریح نمود.

«دکتر محمود رضا رسولی» مدیرکل دامپزشکی استان همدان در ادامه اهمیت دامپزشکی در اقتصاد کشور و استان را یادآور شد و با اشاره به نظارت بهداشتی بر زنجیره تولید تا عرضه فرآورده های خام دامی و نیز مبارزه و پیشگیری بیماری های مشترک و اختصاصی دام، گفت: با وجود تعدد وظایف قانونی این سازمان و آسیب های شغلی شاغلان این حرفه، در حوزه بودجه و اعتبارات با محدودیت های جدی مواجه هستیم.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان ضمن تبیین عملکرد دامپزشکی و وظایف خطیری که به عهده این اداره کل نهاده شده است، اعتبارات تخصیص یافته را ناکافی دانسته و توجه ویژه مسئولین را به این حوزه خواستار شد.

در ادامه دکتر محمود رضا رسولی توزیع مطلوب منابع اعتباری دولت را خواستار شد و افزود: با توجه به اهمیت دامپزشکی در کنترل بیماری های حوزه دام، طیور و آبزیان و نقش آن در جلوگیری از افت شدید تولید و بروز خسارات عمده اقتصادی به بهره برداران، خواستار آن هستیم که در بحث بودجه نگاه مساعدتری به دامپزشکی اعمال شود.

در ادامه مهندس بکائی فرماندار شهرستان اسدآباد ضمن تشکر از حضور مدیر کل در شهرستان، ضمن تایید اهمیت توجه به حوزه دامپزشکی در پیشگیری از بیماری های دامی و مشترک بین انسان و دام، عملکرد دامپزشکی را با توجه به اعتبارات کم و محدود مناسب دانست و از فعالیت های صورت گرفته ابراز رضایت نمود و در پایان خاطر نشان کرد: با وجود همه محدودیت های بودجه ای و اعتبارات اندک، تلاش می کنیم انتظارات دستگاه ها را با بهینه سازی منابع موجود تا حد امکان برآورده کنیم.

 
نظر شما
ادامه