کد خبر: ۳۱۴۴۹
 

مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان از کشف و ضبط 200 تن سبوس گندم به دلیل نداشتن وضعیت مناسب بهداشت جهت مصرف در خوراک دام خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، «دکتر شهرام موحدی» مدیر کل دامپزشکی استان بیان داشت: با توجه به اینکه خوراک سالم اساس تولید فرآورده های خام دامی سالم و با کیفیت می باشد و آلودگی آن می تواند ضررهای گزافی را چه از لحاظ هزینه های درمان و چه از نظر کاهش تولیدات دامی متوجه این صنعت کند، لذا نباید خوراک غیر استاندارد و آلوده جهت تغذیه دام ها استفاده شود.

وی در خصوص ضبط 200 تن سبوس گندم نیز توضیح داد و گفت: طی بازرسی انجام شده توسط بازرسین نظارت بر بهداشت فرآورده های خام دامی شبکه دامپزشکی خمینی شهر، به اتفاق شبکه بهداشت، بازرسان محموله ای از سبوس گندم در یکی از واحد های شهرستان را که بعلت شرایط ارگانولپتیک، به نظر غیر قابل مصرف بود را توقیف و پس از نمونه برداری و ارسال به آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، با استناد به نتایج آزمایشگاهی مشخص شد محموله فوق غیرقابل مصرف جهت خوراک دام می باشد.

وی خاطر نشان کرد: طرح ساماندهی واحدهای غیر مجاز خوراک دام و طیور استان اصفهان در حال اجرا بوده و در این راستا از تمام واحدهای سطح شهرستان های استان اصفهان بازدید و با متخلفین برخورد قانونی می شود.

«دکتر سعید جان بخش» رئیس شبکه دامپزشکی خمینی شهر در خصوص معدوم سازی محموله گفت: وزن این محموله حدود 200 تن بود و پس از اعلام نظر اداره کل مبنی بر عدم قابلیت مصرف سبوس مذکور در خوراک دام، محموله توسط شبکه دامپزشکی خمینی شهر ضبط و مالک این محموله، نسبت به معدوم سازی مناسب توجیه شد و محموله مورد نظر بصورت داوطلبانه تحت نظارت این شبکه از چرخه مصرف دام خارج گردیده و جهت مصارف کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد.

 
 
نظر شما
ادامه