کد خبر: ۳۱۵۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

روز دوشنبه همزمان با عید سعید قربان، اکیپ های نظارتی و بازرسی اداره کل دامپزشکی استان البرز به اتفاق ناظرین شرعی در جایگاههای تعیین شده توسط شهرداری ها مستقر و نظارتهای لازم در خصوص ذبح بهداشتی و شرعی دام های قربانی را اعمال نمودند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان البرز، «دکتر مسعود هاشم زاده» معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور به اتفاق «دکتر علی اصغر شریفی» مدیر کل دامپزشکی استان البرز و «حجت الاسلام طبرسی» مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی البرز از مراکز و جایگاههای عرضه بهداشتی دام زنده در سطح شهرستان کرج بازدید نمودند .

در این بازدید دکتر هاشم زاده در مصاحبه اختصاصی با سیمای البرز ضمن تبریک عید سعید قربان به مردم، از روند رو به بهبود نظارتهای بهداشتی و شرعی در ایام عید سعید قربان در سراسر کشور یاد کرده و افزود: سال های متمادی است که سازمان دامپزشکی کشور به جهت جلوگیری از انتشار بیماری های مشترک و همچنین رفاه حال حاجیان و کسانی که در این روز اقدام به قربانی و نذورات می نمایند، با هماهنگی شهرداری ها جایگاههای مناسب عرضه دام زنده و دارای قربانگاه بهداشتی را از چند روز قبل از عید سعید قربان برپا می نمایند تا  مردم با خیال آسوده به این مراکز مراجعه و نسبت به تهیه و قربانی دام خود تحت نظارت های شرعی و بهداشتی اقدام نمایند.

وی از راه اندازی 890 جایگاه عرضه بهداشتی دام در سراسر کشور خبر داده و گفت: در این جایگاه ها 3 هزار بازرس و ناظر شرعی نظارت بر ذبح شرعی و بهداشتی دام های قربانی را بر عهده دارند .

دکتر هاشم زاده در پایان ضمن تشکر از کسانی که در این امر مهم مشارکت داشته اند، از عموم مردم خواست تا حد امکان دام های قربانی خود را از این مراکز که تحت نظارتهای دامپزشکی می باشد تهیه نموده و همچنین گوشت ذبح شده را حداقل 24 ساعت در یخچال نگهداری و پس از آن نسبت به مصرف آن اقدام نمایند.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۶
0
0
در روز عید قربان در کنار خیابان شهر ........... تعدادی از قصابان اقدام به کشتار دام و فروش گوشت بازرسی نشده کرده بودند به دامپزشکی اطلاع دادیم کاری نکردند
نظر شما
ادامه