کد خبر: ۳۱۵۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

با تصویب جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان اصفهان، دامداریهای بزرگ این شهرستان موظف به بی خطرسازی پسماندهای دامپزشکی شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، براساس این مصوبه که روز سه شنبه در دومین جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان اصفهان به تصویب رسید، مقرر شد دامداریهای بزرگ با خرید دستگاههای بی خطر سازی پسماندهای دامپزشکی اقدام کنند و این مصوبه با نظارت جهاد کشاورزی و اداره دامپزشکی شهرستان اصفهان اجرایی شود.

«فضل الله کفیل» فرماندار اصفهان پس از نشست کارگروه مدیریت پسماند شهرستان اصفهان در جمع خبرنگاران تاکید کرد: پسماندهای دامپزشکی چنانچه به شیوه اصولی و صحیح، جمع آوری و دفن نشوند همچون پسماندهای بیمارستانی سلامت جامعه و محیط زیست را تهدید می کنند.

وی افزود: در کارگروه مدیریت پسماند شهرستان اصفهان این موضوع مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد پسماندهای دامپزشکی دامداریهای بزرگ نیز همچون پسماندهای بیمارستانی ابتدا توسط خود دامداریها بی خطرسازی و سپس توسط شهرداریها دفن شوند.

استان اصفهان چهار هزار و 152 واحد دامداری صنعتی وجود دارد که از این تعداد 60 واحد در شهرستان اصفهان مستقر هستند.

فرماندار اصفهان، نهایی شدن طرح جامع مدیریت پسماند را از دیگر مصوبات مهم این جلسه بیان کرد و افزود: طرح جامع مدیریت پسماند اصفهان توسط یکی از شرکت های دانش بنیان شهرک علمی تحقیقاتی این استان تهیه شده است که با اجرایی شدن آن پسماندهای 13 شهر و 180 روستای شهرستان اصفهان مدیریت می شود.

وی بااشاره به اینکه برای اجرایی شدن این طرح، شرکت مدیریت پسماند شهرستان اصفهان نیز تاسیس و هیات مدیره آن نیز مشخص شده است، افزود: این شرکت در آینده نزدیک فعالیت خود را آغاز و کار جمع آوری و دفن پسماندهای 13 شهر و 180 روستای شهرستان اصفهان را مدیریت می کند.

کفیل ادامه داد: پیش از این در شهرستان اصفهان تنها شرکت مدیریت پسماند کلانشهر اصفهان وجود داشت که با آغاز فعالیت شرکت مدیریت پسماند شهرستان اصفهان، در این زمینه دو شرکت در شهرستان اصفهان فعالیت خواهند داشت.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
0
0
خیلی خوب
نظر شما
ادامه