کد خبر: ۳۱۷۰۱
تعداد نظرات: ۹ نظر
 
 

رئیس دانشگاه اصفهان خواستار راه اندازی مقاطع تخصصی رشته دامپزشکی، بدون ایجاد مقطع عمومی در این دانشگاه اصفهان شد!

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر هوشنگ طالبی» در بازدید از ایسنای منطقه اصفهان اظهار کرد: استان اصفهان از نظر دامداری، دامپروری و دامپزشکی یک استان مطرح در کشور است، به طوری که تولیدات دامی به خارج از استان صادر می‌شود. در این وضعیت متأسفانه با وجود 160 موسسه آموزشی در سطح استان، هیچ رشته دامپزشکی در این مؤسسات وجود ندارد.

وی با بیان اینکه وجود رشته دامپزشکی در دانشگاه‌های استان اصفهان یک نیاز است، افزود: متولی و متقاضی رشته دامپزشکی به معنای عام آن نیستیم، بلکه متقاضی دانشکده تحصیلات تکمیلی دامپزشکی برای برگزاری دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تخصصی هستیم.

 
 
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
0
5
با سلام
اصولا استان پهناوری همانند اصفهان نیازمند دامپزشک چه در زمینه دام بزرگ و چه در زمینه دام کوچک است. ولی باید به این نکته توجه داشت که این نیازمندی در گرو تاسیس دانشکده جدید نمی باشد. بالطبع دانشکده های مجاور این استان همانند شهرکرد و شیراز و کرمان تامین کننده دامپزشک برای منطقه هستند.
البته جناب دکتر حتما از زیر ساخت های مورد نیاز برای تاسیس دانشکده دامپزشکی باخبر هستند. چه بسا دانشکده هایی که بدون در نظر گرفتن این مسایل دانشجو در مقطع دکتری عمومی جذب کرده اند و بعد از شش سال فارغ التحصیلانی با سواد کاردانی دامپزشکی تحویل جامعه داده اند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
1
1
فقط به فکر تاسیس دانشکده دامپزشکی چ عمومی چ تخصصی هستین.این همه بیکار!هست کسی به فکرشون نیس.مساله فقط دانشجو گرفتن که نیس.کی میشه این رو بفهمید نمیدونم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
1
1
با سلام، جاى تأسف است كه رئيس يك دانشگاه اينگونه اظهار نظر مى داند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
1
1
آقا تو رو خدا بسه دامپزشکی به اندازه کافی نابوده
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
1
0
راه اندازی دانشکده تخصصی ماموریت محور در زمینه دامپزشکی میتواند به چالشهای دامپزشکی در زمینه های تخصصی پاسخ بدهد. متاسفانه دانشکده های موجود هیچکدام ماموریت محور نیستند و صرفا به تربیت نیروی انسانی مبادرت می ورزند.
ناشناس
|
Seychelles
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
0
1
سلام
در پاسخ به دوست عزیز به نام ((حمید)) :
تاسیس دوره ی تخصصی خود مستلزم وجود دوره دکتری عمومی می باشد با همه ی الزامات شامل : دوره ی علوم پایه _ پاتوبیولوژی و انواع آزمایشگاه های مجهز _ علوم درمانگاهی با درمانگاه ها و بیمارستان هایش و اساتید با رتبه های دانشیاری و استاد تمامی و ...

(باتوجه به خیل عظیم دانشکده های موجود در کشور ، دانش آموخته های فاقد شغل مناسب ، تاسیس دانشکده ای جدید جزء به نابودی کشاندن این رشته دستاورد دیگری ندارد ) (چه در شهر اصفهان و چه در سایر نقاط کشور )

رئیس محترم دانشگاه اصفهان قطعاً از روی ناآگاهی و مطالعه ی ناکافی و یا دریافت اطلاعات و آمار کاملاً غلط و مغرضانه چنین موضوعی را مطرح نمودند .
جناب حمید و سایر بزرگواران شایسته است در صورتی که نسبت به ماهیت و محتوی این رشته اطلاعات نداریم ، ناپخته سخن پراکنی نکنیم ، بلکه مجدداً شاهد خبرهای ناخوشایند در رابطه با رشته دامپزشکی در کشور نباشیم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
0
0
1) ظاهرا فهم رئیس دانشگاه اصفهان از علم بیشتر شبیه روسای دانشگاه در دولت سابق است.
2) این پیشنهادات از طرف عذه ای خاص بر دانشگاه اصفهان عرضه می شود که منافع شخصیشان در آن است.

تعطیلی یک شبه دانشگاهها نثل دانشگاه ایران و تبدیل یک شبه پردیس های اقماری دانشگاهها، به دانشگاه فقط از وجنات دولت قبل بوده که ضربات سنگینی به نظام آموزشی کشور وارد کرده است. ظاهرا این افراد دیر متوجه تغییر دولت و سیاست های آموزش عالی شدند اینها در همان دولت بلبشوی بی قانونی دولت قبل کار خودشان را می کردند.
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
0
1
در دامپزشکی ما دو دسته رشته داریم. یک رشته های کلینیکی که تلقی از دامپزشکی و دانشکده دامپزشکی بیشتر این رشته هاست. ما دامپزشک کلینیسین زیاد داریم. ولی هنوز تب برفکی، نیوکاسل، آنفلونزا و.... در کشور بیداد می کند. این نشان میدهد که هنوز با وجود این همه دانشکده و فارغ التحصیل ما خلاء هایی داریم که به درستی به آنها نپرداخته ایم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
سخن شما متین
ولی ایا این مشکل با تاسیس دانشکده دامپزشکی جدید حل خواهد شد؟
عزیزان اگر واقعا دلسوز جامعه دامپروری و بیماری های مخرب دامی هستند، میتوانند با برگزاری دوره های مشترک با کشورهای مطرح و سازمان های بین المللی و با صرف بودجه مشکل را تا حدودی حل نمایند. مطمینا با سیستم اموزش کنونی این چنین اعمالی که دوستان تحت عنوان ماموریت محور میفرمایند، بهانه ای بیش برای برون رفت تعدادی از همکاران متخصص از شرایط بیکاری نیست و میتواند موجبات بیکاری قشر عظیم تری از جوانان همان خطه را بعد از چند سال در برگیرد.
مطمینا به قدر کافی در حوزه تخصصی دامپزشکی نیروی انسانی (چه بسا کار امد) وجود دارد و این اموزشهای تخصصی میتواند در بیرون از دانشگاه و در سازمان های متولی داده شود ( با هزینه ها و معایب بسیار کمتر)
نظر شما
ادامه