کد خبر: ۳۲۳۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

معاون طرح و برنامه و امور مجلس سازمان پدافند غیر عامل کشور روز شنبه 8 آبان ماه از مزکز تشخیص و بررسی بیماریهای طیور شهید صمصام طور (دوک) مازندران با هدف افتتاح و راه اندازی مراحل بررسی کیفیت واکسن های طیور بازدید نمود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مازندران، مدیر کل دامپزشکی استان مازندران در این بازدید با ارائه گزارشی از وضعیت عملکرد مرکز، مراحل بررسی کیفیت واکسن های وارداتی و تولید داخل را برای حاضرین تشریح کرد و افزود: با در اختیار داشتن 3 ایزولاتور و استقرار دستگاه جوجه کشی، این عمل در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل توسط کارشناسان دامپزشکی مرکز تشخیص استان مازندران در حال انجام می باشد.

وی اظهار امیدواری کرد با حمایت های ملی و استانی تعداد ایزولاتورها در سال جاری به 6 دستگاه برسد.

در این بازدید نبوی مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری مازندران و دیگر مسئولان استانی از استانداری و سازمان جهاد کشاورزی و مدیران کل، معاونین فرمانداری و اعضای شورای شهر برخی از شهرستان ها، دکتر پور محمدی معاون مرکز ملی تشخیص آزمایشگاه‌های مرجع و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی کشور و تعداد زیادی از مسولان استانی و شهرستانی نیز حضور داشتند و از مراحل مختلف ارزیابی و کنترل عملکرد واکسن‌ های طیور بازدید نمودند.

رضوانی این مرکز را از مراکز مهم مطالعاتی کشور در این زمینه برشمرد و تاکید داشت با هماهنگی های بعمل آمده و نگاه حمایتی استانی در آینده شاهد رشد و توسعه کمی و کیفی این مرکز خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائم‌شهر، مدیرکل دامپزشکی مازندران ظهر امروز در آئین افتتاح پروژه ملی بررسی کیفیت واکسن‌های طیور با بیان اینکه مرکز ملی تشخیص بیماری‌های طیور کشور در زمینی به وسعت 9.5 هکتار احداث شده است، اظهار کرد: مجموعه فعلی در یک فاز و به مساحت یک‌هزار و 700 متر مربع در حال فعالیت است.

دکتر حسین رضوانی افزود: کلنگ این مرکز در سال 76 به زمین زده شد و با ساخت و تجهیز آن در سال 86 به بهره‌برداری رسید که هزینه ساخت آن در حدود 2 میلیارد تومان و هزینه خرید و نصب تجهیزات در حدود 3 میلیارد تومان محاسبه شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان مازندران تصریح کرد: این مرکز، به‌عنوان نماینده مرکز بررسی بیماری‌های طیور کشور است که در زمان شیوع بیماری آنفولانزای پرندگان، نمایندگانی از کشور ایتالیا از آن بازدید و مراحل آزمایشگاهی و فعالیت‌های این مرکز را بررسی و تأیید کردند و این مرکز به‌ عنوان خواهرخوانده مرکز پادوای ایتالیا انتخاب شد و مورد تأیید سازمان دامپزشکی کشور هم قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در ادامه فعالیت‌های این مرکز پروژه ملی بررسی واکسن‌های طیور امروز آغاز به‌کار کرد، افزود: برنامه امروز بررسی بخشی از پروژه است و تمام واکسن‌های تولید داخل و واکسن‌های وارداتی برای ارزیابی کیفیت در این آزمایشگاه بررسی می‌شوند.

رضوانی اظهار کرد: در این آزمایشگاه، واکسن‌ها از نظر اثر بخشی، کیفیت، پایداری و خلوص مورد بررسی و آزمایش قرار می‌گیرند.

مدیرکل دامپزشکی استان مازندران در ادامه به مراحل بررسی و آزمایش در این مرکز اشاره کرد و گفت: تخم‌مرغ‌های SPF یعنی تخم‌مرغ‌هایی که از هرگونه آلودگی پاک هستند در دستگاه جوجه‌کشی گذاشته و بعد از تبدیل شدن به جوجه آزمایش‌هایی بر روی آنها انجام می‌شود تا صحت و سلامت واکسن بررسی شود.

وی ادامه داد: این دستگاه جوجه‌کشی دستگاه وکیوم است و هیچ ارتباطی با هوای بیرون ندارد تا تعیین شود که واکسن تا چه مقدار می‌تواند ایمنی جوجه را تأمین می‌کند و آیا واکسن تولیدی یا وارداتی قابلیت مصرف در صنعت طیور را دارد یا خیر.

مدیرکل دامپزشکی مازندران با بیان اینکه در سطح استان دو شرکت تولید واکسن درخواست تولید داشته‌اند، تصریح کرد: باید آزمایش‌های فارمی انجام تا سلامت و صحت آن مشخص شود.

وی در پایان گفت: این مرکز 32 پست سازمانی، 16 دکتر دامپزشک و تعدادی کارشناس آزمایشگاهی دارد که مشغول فعالیت هستند.

 
بهره برداری نخستین مرکز بررسی کیفیت واکسن های طیور + تصاویر
بهره برداری نخستین مرکز بررسی کیفیت واکسن های طیور + تصاویر
بهره برداری نخستین مرکز بررسی کیفیت واکسن های طیور + تصاویر
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
0
1
اگر این یک مرکز ملی است پس مدیران سازمان دامپزشکی کشور کجایند؟ ...........................!!!؟
دامپزشک متخصص مطلع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
0
0
در آن مرکز ابتدایی ترین آزمایش های سرولوژی مربوط به تشخیص بیماری های طیور به درستی انجام نمی گیرد؛ چطور توانایی انجام آزمایش های مربوط به کنترل کیفی واکسن ها رو دارا می باشد؟؟؟!!!!!؟؟؟؟
نظر شما
ادامه