کد خبر: ۳۲۳۰۷
مرغ
 

مدیر جهاد کشاروزی شهرستان خلخال گفت: ۸۰۰۰ قطعه مرغ در مرغداری شهرستان خلخال با دلایل نامشخص خلخال تلف شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «هادی ذبیحی» ظهر امروز در بازدید از واحد مرغداری در شهرستان خلخال اظهار داشت: در حال حاضر با دلایلی که هنوز مشخص نشده٬ بیش از 8 هزار قطعه مرغ گوشتی در مرغداری شرکت فریک شهرستان خلخال تلف شده است.

وی افزود: با دلایل احتمالی برای وقوع این حادثه پیش‌بینی شده است که احتمال تلف شدن 8 هزار مرغ خفگی باشد که به خاطر سردی آب و هوا در روزهای اخیر و مشکلات قطعی برق که در چند روز اخیر اتفاق افتاده است٬ به دلیل کمبود اکسیژن و از کار افتادن سیستم تهویه مرغداری تلف شده‌اند.

مدیر جهاد کشاروزی شهرستان خلخال گفت: متاسفانه اتفاق تلف شدن مرغها سبب شده که صاحب مرغداری خسارتهای جبران‌ناپذیری را متحمل شود و علاوه بر آن 25 تن مرغ سالن شماره 3 این مرغداری نیز در این سالن قرار داشتند و قرار بود در آینده‌ای نزدیک به مرغداری مرکزی انتقال یابند٬ در حال حاضر همگی تلف شدند که این مورد به طور حتم در هزینه دام و طیور نیز تاثیرگذار خواهد بود.

ذبیحی بیان کرد: با بررسیهای انجام شده علت حادثه توسط کارشناسان جهاد کشاورزی٬ دامپزشکی و مدیریت بحران شهرستان خلخال در آینده‌ای نزدیک مشخص می‌شود تا بتوانیم دلایل اصلی و عمده این حادثه را به طور کامل مشاهده کرده و به همگان اعلام کنیم.

وی اظهار کرد: امیدواریم در آینده دیگر شاهد وقوع چنین خسارتها و حوادث ناگواری نباشیم چرا که استان اردبیل در طی بارشهای سنگینی که در چندین روز اخیر اتفاق افتاد٬ خسارتها و تلفات جبران‌ناپذیری را متحمل شد که تاکنون نیز برخی از آنها ادامه دارند.

 
 
نظر شما
ادامه