کد خبر: ۳۲۴۷

حکیم مهرپایگاه اطلاع رسانی جامعه دامپزشکان ایران گزارشی کوتاه از جلسه کمیته بهداشت مواد غذایی خود در تاریخ 19 مرداد 89 را به شرح ذیل منتشر نمود :

 

با توجه به موضوع جلسه که بررسی دستور العمل اجرایی تولید خمیرمرغ و استفاده از آن در تولید فرآورده های گوشتی  تهیه شده توسط وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی (اداره نظارت بر مواد غذایی - آشامیدنی و بهداشتی) بود مواردی به شرح ذیل مطرح گردید:
ابتدا دکتر کردی اعلام داشتند در کمیته ملی مورخ 16/5/89 موسسه استاندارد تحقیقات صنعتی بند مربوط به عدم استفاده از بافت های غیر مجاز دام در سوسیس و کالباس موضوع استاندارد شماره 2303 اصلاح و مصرف خمیر مرغ تا اطلاع ثانوی ممنوع گردید. ضمنا مقرر شده اداره نظارت بر مواد غذایی برای تهیه خمیر مرغ مجدداً مجوز صادر نماید.
دکتر کسالایی نظر هیئت مدیره جامعه دامپزشکان مبنی بر اعلام نظر در خصوص دستورالعمل های فوق الذکر را یادآور شدند.
دکتر دباغ مقدم خواستار مکاتبه با سازمان دامپزشکی و درخواست حضور نماینده کمیته بهداشت مواد غذایی در جلسات تخصصی آن سازمان شد.

دکتر نظری نیا پیشنهاد کرد دکتر رکنی و دکتر صالح زاده از سازمان دامپزشکی به اتفاق تعدادی از اعضای کمیته تخصصی بهداشت مواد غذایی در جلسه آتی هیئت مدیره جامعه حضور داشته و نقطه نظرات آنها اخذ و سپس اقدام مقتضی به عمل آید.
در پایان پس از بحث و بررسی ها مقرر گردید با سازمان دامپزشکی کشور مکاتبه و 2 مورد ذیل درخواست شود:

1. تدوین استاندارد ملی خمیر مرغ از سوی آن سازمان هرچه سریع تر صورت گیرد.
2. برای دو هفته اینده از نماینده سازمان دامپزشکی دعوت به عمل آید.

 

نظر شما
ادامه