کد خبر: ۳۲۵۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

تفاهم نامه همکاری ما بین مدیر کل دامپزشکی استان و رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان‌شرقی به امضاء رسید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی، در مراسمی که با حضور دکتر اسکندر زند معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، دکتر مرتضی رضایی رئیس موسسه تحقیقاتی علوم دامی کشور، ضیاء اله اعزازی نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، مهندس مهری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی، دکتر امیر حسین بهداد مدیر کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی، مهندس فرج الهی فرماندار بناب، دکتر لطفعلی زاده رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان‌شرقی و تنی چند از مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد، محل احداث ایستگاه ملی تحقیقات و توسعه پرورش بوقلمون کنگ زده شد.


در ابتدای این مراسم دکتر مرتضی رضایی رئیس موسسه تحقیقاتی علوم دامی کشور، بهبود ضریب تبدیل گوشت بوقلمون را از اهداف اصلی این مرکز اعلام کرد و گفت: در نژاد ملی ضریب تولید گوشت 8 الی 10 کیلو است که این ضریب در مرکز بناب به 5 کیلو کاهش خواهد یافت.(ضریب تولید عبارت است از میزان خوراکی که به گوشت تبدیل می شود)

وی مصرف سرانه بوقلمون در کشور را 350 گرم اعلام کرد.


دکتر اسکندر زند معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی هم در این مراسم گفت: آذربایجان شرقی در دانش بنیان کردن طرح های کشاورزی استان پیشرو کشور است که می تواند الگوی سایر مناطق کشور باشد .


ضیاء اله اعزازی نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی نیز در سخانی خاطرنشان کرد: مرکز تحقیقات بناب از 25 سال پیش به طور مطلوبی مورد استفاده واقع نشده است در حالی که ایجاد اشتغال و تقویت تولیدات داخلی و تحقق اقتصاد مقاومتی از نقاط قوت این مرکز تحقیقاتی است که باید بهای لازم به آن داده شود.


4 تفاهم نامه تحقیقاتی هم بین مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی، پارک علم و فن آوری، اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی، سازمان پارکها و فضای سبز تبریز و یک شرکت خصوصی به امضاء رسید.

دکتر امیر حسین بهداد مدیر کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی هدف از امضای این تفاهم نامه تحقیقاتی را بهبود و ارتقای بهداشت و مدیریت صنعت دامداری در استان اعلام کرد.


وی خاطر نشان کرد: امیدواریم با تقویت و توسعه همکاری های فی مابین با مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان‌شرقی از طریق به کارگیری دانش های فنی نوین و برتر، طرح های کاربردی، مشاوره ای و آموزشی مورد نیاز بهره برداران را اجرایی نمائیم.

لازم به ذکر است ایستگاه ملی تحقیقات و توسعه پرورش بوقلمون در 40 هکتار زمین شامل سالن جوجه کشی، پرورش جوجه، سالن مولد و انبار است که مرحله نخست اول آن با اعتبار 25 میلیارد ریال و در 9 ماه به بهره برداری خواهد رسید و سالانه ظرفیت تولید 1میلیون و سیصد هزار جوجه را خواهد داشت.



 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
0
0
مثل مراكز تحقيقاتي در مراكز استان ها نشه كه تاسيس كرديد وحالا معطل مانده ايد كه چگونه آنها را جمع كنيد .ترو خدا يه كم بيشتر فكر كنيد
نظر شما
ادامه