کد خبر: ۳۲۵۳۹
 

اولین جلسه ستاد استانی اجرای طرح واکسیناسیون طیور روستایی در روز شنبه مورخ 95/8/22 رأس ساعت 8 صبح در محل دفتر استاندار کردستان و با حضور نمایندگان سازمان های ذیربط برگزار گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کردستان، «دکتر مجتبی ورمقانی» مدیرکل دامپزشکی کردستان در این جلسه گفت: یکی از مباحث مدنظر در اقتصاد مقاومتی، ایجاد امنیت غذایی است که دامپزشکی کردستان در این راستا اهتمام ویژه‌ای دارد.

وی همچنین با اشاره به اینکه بیماری نیوکاسل یک بیماری با تلفات بالا و خسارت زیاد در صنعت طیور می باشد، اظهار داشت: برای جلوگیری از ایجاد خسارت به روستائیان استان، پیگیری‌های مستمر و زیادی در این راستا انجام دادیم و به عنوان یکی از استان های 12گانه مجری طرح بزرگ واکسیناسیون طیور در استان ابلاغ گرفتیم و امیدوارم با هماهنگی به عمل آمده با ستاد اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی و توان کارشناسی بالای دامپزشکی کردستان، این طرح بصورت کامل و بدون نقص اجرا گردد.

بنا بر این گزارش، «عبدالمحمد زاهدی» استاندار کردستان نیز ضمن قدردانی از تلاش های مدیرکل دامپزشکی استان در این خصوص خاطرنشان کرد: آنچه در اختیار پرورش دهندگان دام طیور سنتی و صنعتی قرار دارد، بخشی از ثروت ملی است و بیماری های دام و طیور تهدیدی برای آن محسوب می شود که واکسیناسیون یکی از مهمترین راه های پیشگیری از نابودی این ثروت ملی است.

وی در این جلسه که با حضور تعدادی از مدیران و کارشناسان جهاد کشاورزی، دامپزشکی و بسیج سازندگی به عنوان مجریان طرح برگزار شد، همکاری این دستگاه ها در اجرای این طرح را موجب افزایش سرعت و راحت تر شدن انجام این کار مهم عنوان کرد.

زاهدی در ادامه اظهار داشت: بسیج، امروز صرفاً یک نیروی نظامی نیست، بلکه علاوه بر اینکه همیشه آماده دفاع از نظام و انقلاب و کشور است، در فعالیت های اجتماعی، فرهنکی، اقتصادی و ... نیز در کنار سایر دستگاه ها آماده خدمت و همکاری است.

وی ضمن یادآوری همکاری و مشارکت همیشگی مردم کردستان در اجرای چنین طرح هایی، این همکاری را مزیتی برای استان دانست و آن را نشانه اعتماد مردم به نیروهای بسیج عنوان کرد.

استاندار کردستان در پایان بر لزوم همکاری فرمانداران، بخشداران و شوراهای اسلامی روستاها با مجریان طرح تاکید کرد.

شایان ذکر است طرح واکسیناسیون طیور محلی در برابر بیماری نیوکاسل، در هفته بسیج با همکاری دامپزشکی و بسیج سازندگی استان در بیش از 900 روستای استان اجرا می شود.

 
 
نظر شما
ادامه