کد خبر: ۳۲۶۷۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
 

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد از احتمال انتقال بیماری آنفلوانزا از طریق مرغ زنده و پرندگان به انسان هشدار داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری صداوسیما، مدیرکل دامپزشکی استان در نشست پیشگیری از بیماری آنفلوانزا در استان گفت: با اشاره به اینکه پارسال بیماری آنفلوانزا در استان تلفات زیادی داشته است، تلاش همه دستگاههای اجرایی را برای اجرای طرح های پیشگیرانه ضروری است.

 «دکتر بهمنش» با بیان اینکه این بیماری دو نوع H  و N است، افزود: این بیماری امسال نیز از طریق پرنده ها ممکن است به انسان منتقل شود.

وی کنترل بهداشتی خودروهای انتقال پرنده ها و مرغ زنده، ممنوع بودن انتقال پرنده ها از دیگر استان ها به کهگیلویه و بویراحمد و ممنوعیت نقل، انتقال و استفاده از مرغ زنده را از مهمترین راه های پیشگیری از این بیماری عنوان کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان ضمن هشدار درخصوص خریداری مرغ زنده گفت: عاملان نگهداری مرغ های خانگی و مرغداری ها در صورت مشاهده ی هرگونه بیماری به دامپزشکی مراجعه کنند.

محمدی معاون سیاسی امنیتی استاندار نیز در این نشست گفت: با مشاهده ی این بیماری در کشورهای اروپایی و بعضاً در کشور های همسایه، ضروری است که راه های پیشگیری و درمان جدی گرفته شود.

بازسازی و تجهیز مرکز بیماری های تنفسی در بیمارستان های استان برای درمان ویروس آنفلوانزا ازدیگر مصوبات این نشست بود.

 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
0
2
فقط يك مدير كل مي تونه درك كنه بيماري از دو نوع H و N يعني چه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
0
1
کشف جدید در زمینه ویروس شناسی توسط مدیرکل ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
0
0
من
نظر شما
ادامه