کد خبر: ۳۲۷۸۶
کشتارگاه2
 

رئیس دامپزشکی شهرستان آزادشهر گفت: کشتارگاه سنتی شهرستان آزادشهر شرایط نامناسبی دارد و باید هرچه سریع‌تر برای آن تصمیم جدی گرفت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «دکتر عبدالصمد شاهین پر» با اشاره به شرایط نامناسب و غیربهداشتی کشتارگاه این شهر اظهار داشت: متاسفانه کشتارگاه سنتی شهرستان آزادشهر، حتی شرایط کشتارگاه سنتی نیز دارا نیست و باید هرچه زودتر تصمیم جدی گرفته شود.

وی افزود: نواقص این کشتارگاه در چند نوبت به مرحوم شهردار سابق و شهردار فعلی اطلاع داده شده اما متاسفانه تاکنون اقدامی انجام نشده است.

رئیس دامپزشکی شهرستان آزادشهر ادامه داد: در حال حاضر سیستم تصفیه فاضلاب مناسب نیست و فاضلاب این کشتارگاه به رودخانه شهرستان سرازیر می‌شود و دفع غیربهداشتی انجام می شود.

شاهین پر اظهار کرد: حوضچه گندزادیی مناسب در ورودی کشتارگاه وجود ندارد، همچنین کوره برای سوختن لاشه‌ها وجود ندارد و سقف سالن بهسازی مورد نیاز انجام نشده است.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات شهرستان آزادشهر وجود سگ‌های ولگرد در شهر و روستاست و به علت سرمای چند روز اخیر به علت گرسنگی و برای پیدا کردن غذا، ورود آنان به حاشیه و داخل شهر بسیار زیاد شده است.

رئیس دامپزشکی شهرستان آزادشهر افزود: به علت شیوع بیماری هاری توسط این سگ‌ها نیاز است با همکاری شهرداری و مرکز بهداشت چاره‌ای اندیشیده شود.

وی اظهار کرد: دامپزشکی آمادگی هر نوع همکاری برای واکسیناسیون طیور علیه بیماری نیوکاسل و سگ‌ها علیه بیماری هاری را دارد.

 
 
نظر شما
ادامه