کد خبر: ۳۲۸۴۵
 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با تاکید بر این نکته که اطلاع رسانی در خصوص بیماری آنفلوآنزا باید علمی و عقلانی باشد، گفت: تمام دستگاه های اجرایی موظف به همکاری با ستاد آنفلوانزای پرندگان هستند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «علیرضا یونسی» عصر شنبه در جلسه ستاد آنفلوآنزای پرندگان استان مازندران اقدامات پیشگیرانه و شایسته دامپزشکی و محیط زیست استان در جهت جلوگیری از بروز و شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را تحسین کرد و افزود: تاکنون در واحدهای پرورش طیور صنعتی و بومی در مازندران شاهد تلفات غیرعادی نبوده ایم.

وی گفت: رعایت ضوابط و مقررات بهداشتی دامپزشکی در مرغداری ها الزامی است و برای حفظ این سرمایه ملی در استان باید توصیه های بهداشتی دامپزشکی جدی گرفته شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران تاکید کرد که حمایت همه جانبه و صد در صدی دیگر دستگاه های اجرایی استان و اعضای ستاد آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مازندران به ویژه دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل، اداره کل حفاظت محیط زیست و نیروی انتظامی با دامپزشکی مورد انتظار است.

یونسی به مرغداران استان مازندران توصیه کرد تا به منظور حفظ سرمایه خود نسبت به بیمه واحدهای خود اقدام کنند تا در زمان بروز خسارت های احتمالی در طول دوره پرورش، ضرر و زیان های اقتصادی توسط صندوق بیمه محصولات کشاورزی جبران شود.

معاون استاندار مازندران در خصوص نحوه اطلاع رسانی آنفلونزای پرندگان گفت که هر گونه تلفات در جمعیت طیور را در استان به این بیماری مرتبط نسازیم و در این خصوص نقش صدا و سیما و خبرگزاری ها مهم است.

 
 
نظر شما
ادامه