کد خبر: ۳۲۹۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

کارشناس مسئول قرنطینه اداره کل دامپزشکی خراسان‌شمالی گفت: دوربین‌ها به کمک این اداره کل برای شناسایی متخلفان حمل دام زنده و فرآورده‌های خام دامی می‌آیند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر ابراهیم تقوایی مقدم» با اشاره به اینکه برای کنترل خروج دام و فرآورده‌های خام دامی از این استان در تابستان سال جاری طرح مشترکی میان این اداره کل و اداره کل حمل و نقل و راهداری استان انجام شد، افزود: طی این طرح رانندگان حمل دام زنده و فرآورده‌های خام دامی باید ابتدا مجوز حمل دام را از این اداره کل دیافت و سپس نسبت به اخذ بارنامه از شرکت‌های باربری اقدام کنند.

وی افزود: در گذشته ابتدا رانندگان بارنامه حمل دام را دریافت و بعد برای اخذ مجوز حمل به این اداره کل مراجعه می‌کردند که البته برخی از متخلفان بعد از دریافت بارنامه نسبت به اخذ مجوز اقدام نمی‌کردند و دام زنده و یا فرآورده خامی دامی به صورت غیر مجاز حمل می‌شد.

تقوایی در پاسخ به این سوال که آیا طرح اجرا شده در کنترل جابجایی دام زنده غیر مجاز تاثیرگذار بوده است؟ اظهار کرد: این طرح موفق بوده، اما همچنان با خلاهایی مواجه است.

وی تصریح کرد: راه فرار برای متخلفان حمل دام زنده و یا فرآورده خامی دامی غیر مجاز در این استان بسیار زیاد است و از آنجایی که این اداره کل در همه مناطق دارای پست قرنطینه ای نیست، باید پلیس راه نیز کمک کند، به همین دلیل تصمیم بر این گرفته شده است تا از ظرفیت دوربین‌های نصب شده در جاده‌ها استفاده شود.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه، بیش از 155 هزار رأس دام سبک و سنگین با اخذ گواهی بهداشتی- قرنطینه ای از دامپزشکی خراسان‌شمالی، به استان‌های دیگر حمل شده است .

وی ادامه داد: در مدت مشابه سال گذشته، 175 هزار رأس دام زنده از این استان به سایر مناطق حمل شده بود.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
0
0
...............................
آخه کی میاد چک کنه
تریلی تریلی تریاک جابجا میشه کسی کار نداره
نظر شما
ادامه