کد خبر: ۳۳۰۴۲
 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان صومعه سرا از ضبط و ممانعت از عرضه غیربهداشتی 42 لاشه گوسفند در این شهرستان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر مهدی بهروزی» اظهار داشت: بدنبال دریافت گزارش تلفنی مبنی بر عرضه لاشه گوسفند تصادفی در کنار جاده ضیابر به پیر بازار، به محل مراجعه و از عرضه غیر قانونی 42 عدد لاشه گوسفند تصادفی و کشتار اضطراری شده، ممانعت بعمل آمد .

وی افزود: درهنگام عبور گله گوسفند از جاده تعدادی از دام های گله گوسفند با اتوبوس مسافربری برخورد و بدنبال این واقعه دامدار بدون رعایت قوانین بهداشتی اقدام به کشتار دام های صدمه دیده و عرضه لاشه با پوست به خودروهای عبوری کرده بود .

وی ادامه داد: با توجه به غیر قانونی بودن اقدام مذکور و نیز نامشخص بودن وضعیت لاشه های مشاهده شده از لحاظ شرعی و بهداشتی، این لاشه ها ضبط و برای اعلام نظر کارشناسی به کشتارگاه دام نمونه گیلان ارسال و در این رابطه پرونده قضایی تشکیل و متخلفین به مراجع قضایی معرفی شدند .

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان صومعه سرا با اشاره به اینکه در برخورد با چنین مواردی دامداران باید مراتب را سریعا به شبکه دامپزشکی اطلاع دهند، گفت: با هماهنگی شبکه دامپزشکی، دام های کشتار اضطراری شده به کشتارگاه های مجاز جهت استحصال لاشه و اعلام نظر کارشناسان شرعی و بهداشتی ارجاع می شوند .

بهروزی افزود: نظارت بهداشتی بر کشتار، استحصال و عرضه دام و طیور و همچنین نظارت بهداشتی بر مواد خام دامی از جمله وظایف حاکمیتی سازمان دامپزشکی کشور است .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، جمعیت دامی شهرستان صومعه سرا بالغ بر 30 هزار راس دام سنگین و سه هزار و 500 راس دام سبک است. اکثریت این دام ها بومی بوده و به روش سنتی نگهداری می شوند .

شهرستان صومعه سرا در 25 کیلومتری غرب گیلان واقع است .

 
نظر شما
ادامه