کد خبر: ۳۳۲۶۶
تعداد نظرات: ۱۹ نظر
رئیس سازمان دامپرشکی کشور:
«دکتر مهدی خلج» افزود: اینکه مؤسسه رازی اجازه نمی‌دهد شرکت خصوصی روناک ورشکست شود، به سازمان دامپزشکی هیچ ارتباطی ندارد زیرا مؤسسه رازی با شرکت روناک یک شرکت مشترک هستند ...
 

حکیم مهر - رئیس سازمان دامپرشکی کشور با تاکید بر اینکه واکسن تب برفکی از کشورهای معتبر تامین و وارد شده است، گفت: شرکت های تولید کننده داخلی واکسن تب برفکی می خواهند محصول خود را بالاتر از قیمت های جهانی بفروشند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر مهدی خلج» روز چهارشنبه در سمینار «مدیریت واکسیناسیون تب برفکی در ایران» که در محل دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران برگزار شد، سازمان دامپزشکی کشور را تنها متولی پیشگیری بیماری های دام و طیور از لحاظ حاکمیتی دانست.

وی افزود: در شرایطی که تولیدکنندگان و دامداران ما نیاز مبرم به واکسن تب برفکی دارند، هر دُز از این محصول با قیمت 14 هزار ریال از طریق واردات تامین و وارد می شود و این درحالیست که تولیدکنندگان داخلی هر دُز از این واکسن را با قیمت 25 هزار ریال می خواهند، بفروشند.

وی این سوال را مطرح کرد که اگر شما رئیس سازمان دامپزشکی کشور باشید، 20 میلیون دُز واکسن مورد نیاز دامداران را که تنها با هدف کنترل بیماری در کشور تامین می شود از کجا تهیه می کنید.

خلج اظهار داشت: من به عنوان رئیس سازمان دامپزشکی کشور که باید پاسخگوی مشکلات و مسائل باشم، چاره ای جز تامین واکسن تب برفکی از محل واردات نداشتم.

وی یادآور شد: در زمانی که به دلایل مختلف تولید واکسن از سوی موسسه واکسن و سرم سازی رازی متوقف شد، یا باید دست روی دست می گذاشتیم و منتظر تولید داخل می ماندیم، یا باید نیاز داخلی از طریق واردات تامین می شد.

وی با بیان اینکه سازمان دامپزشکی کشور برای دیگر سازمان ها در کنار خود نقش قائل است تا به عنوان بازوهای سازمان همکاری کنند، تصریح کرد: موسسه رازی تنها دو بُعد دارد که یکی وظیفه تحقیقاتی است اما بعد دیگر آن از آنجایی که تولید را برعهده دارد، از نگاه ما یک شرکت تلقی می شود.

قیمت مصوب واکسن تب برفکی تولید داخل 18 هزار ریال تعیین شد

خلج درباره قیمت مصوب واکسن تب برفکی در کشور گفت: با توجه به سیاست های وزارت جهادکشاورزی برای حمایت از دامداران، روز گذشته قیمت مصوب هر دُز واکسن تب برفکی تولید داخل 18 هزار ریال تعیین و ابلاغ شد.

دستگاه های نظارتی سازمان دامپزشکی را بازخواست کردند

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: پارسال گذشته سازمان دامپزشکی 2 میلیارد دُز واکسن تب برفکی (حکیم مهر: احتمالاً اشتباه خبرنگار بوده است) را به ارزش 100 میلیارد ریال از شرکت روناک خریداری کرد و به صورت رایگان در اختیار دامداران قرار داد.

وی اظهار داشت: در همین فضا دستگاه های نظارتی سازمان دامپزشکی را بازخواست کردند که چرا بدون مناقصه و به هر قیمتی که شرکت تولیدی واکسن قیمت تعیین کرده، این محصولات را خریداری کرده اید.

خلج اضافه کرد: سازمان دامپزشکی ناچار شد به دلیل ریسکی که سال گذشته رخ داد، امسال علاوه بر شرکت در مناقصه، واکسن را نیز با قیمت مصوب دستگاههای نظارتی خریداری کند.

اینکه موسسه رازی اجازه نمی دهد شرکت روناک ورشکست شود، به سازمان دامپزشکی هیچ ارتباطی ندارد

وی با تاکید بر اینکه رسالت موسسه واکسن و سرم سازی رازی در کشور در زمینه تحقیقات و تولید واکسن مورد نیاز بر کسی پوشیده نیست، افزود: اینکه موسسه رازی اجازه نمی دهد شرکت خصوصی روناک ورشکست شود به سازمان دامپزشکی هیچ ارتباطی ندارد زیرا موسسه واکسن و سرم سازی رازی با شرکت روناک یک شرکت مشترک هستند و این یک موضوع داخلی و درون سازمانی برای موسسه رازی به شمار می رود.

واردات واکسن تب برفکی از کشورهای معتبر انجام می شود

خلج تصریح کرد: اکنون بخشی از واکسن تب برفکی مورد نیاز کشور از سه شرکت مریال، وتال (ترکیه) و برلیانت (هند) تامین می شود که تمامی آنها از شرکت های معتبر در دنیا به شمار می روند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور اضافه کرد: من تاکنون بازدیدی از این شرکت ها نداشته ام اما کارشناسانی که از آنجا بازدید کرده اند، بر این باور بودند که واکسن تولیدی هند از لحاظ ساختار بسیار پیشرفته است.

وی ادامه داد: سازمان دامپزشکی کشور به طور مداوم برای اصلاح ساختار و کیفیت تولیدات داخلی مکاتباتی انجام می دهد اما به طور قطع در واردات واکسن با کسی تعارف ندارد و به طور حتم واکسن های کیفی از کشورها و شرکت های معتبر تامین و وارد می شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: البته در حمایت از تولیدات داخلی به طور قطع تا زمانی که ما تولید واکسن داخلی داریم، سیاست ما تهیه و تامین واکسن از شرکت های داخلی است.

 
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
علوي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
3
0
ضمن تشكر از قاي دكتر خلج كاش اين مسايل را در ابتداي دوره مديريتتان بيان مي كرديد ولي الان هم دير نشده است سوال من اينست چرا تعرفه واردات واكسن انساني ٥ درصد است و واكسن دامي مشابه داخل ٣٢ درصد ايا اين امر جز فساد و انحصار چيز ديگري هم به دنبال دارد چرا توليد كننده واكسن داخلي با ٤٠ درصد تخفيف و٦ ماهه واكسن مي فروشد و ............... كه كارمند موسسه است چشمش را مي بندد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
1
1
از دكتر خلج متشكريم كه با صراحت توليد كننده خصولتي و .......اش را معرفي كردند . عدم توليد واکسن تب برفكي در سال گذشته كه دامپزشكي و صنعت دامپروري را با مشكل روبرو نمود دستهاي پشت پرده ........ بود .
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
1
0
در سازمان دامپزشکی .......................... نداریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
0
2
البته خود آقا دکتر خلج هم جزیی از همین سیستم و در بوجود آمدن وضع کنونی نقش اساسی داشته اند، این صحبت ها اختلاف در جزئیات فی مابین است
علمداري
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
0
0
https://www.zauba.com/exportanalysis-MOUTH+DISEASE+VACCINE-report.html
لطفا در سايت فوق لسيت كشورهاي وارد كننده واكسن تب برفكي از شركت هندي و حجم واردات كشورهاي مختلف و زمان صدور اين واكسنها را مطالعه فرماييد .
همکار سازمانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
0
1
با سلام
*رئیس سازمان دامپرشکی کشور با تاکید بر اینکه واکسن تب برفکی از کشورهای معتبر تامین و وارد شده است*
ریاست محترم سازمان دامپزشکی آیا کشور ما و شما ایران اسلامی را جز کشورهای معتبر میدانید یا خیر؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
0
1
متن سخنرانی ایشان رو که مطالعه میکنی متوجه یک نکته بسیار جالب میشی که ایشان و رئیس موسسه رازی حرف دیگر ای جز بحث قیمت واکسن ندارند بزنند! و نکته جالب تر اینکه این بحث رو در جلسات خصوصی نمی تواند مطرح کنند که در این جلسه به بحث میگذارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
0
1
پس اگر انتخاب و رقابت آزاد را حق خود میدانید باید برای دامداران و تولید کنندگان و مراکز مایه کوبی و کلینیسین ها هم همان حق را بدهید که همه شرکت ها با اخذ مجوز لازم محصولات خود را به طور آزاد در بازار عرضه کنند و کلینیسین در نسخه نویسی و دامدار در خرید نوع واکسن حق انتخاب داشته باشد و بازار رقابتی سالم بوجود آید و شائبه های رانتی بودن سازمان دامپزشکی و.... هم از بین برود...!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
0
1
سوال از دکتر خلج این است آیا مطرح کردن این مسایل در اینجا عجیب نیست زیرا شما بیست میلیارد تومان به رازی بدهکار هستید و می خواهید واکسن روناک راهم از رازی بخرید ول بقیه موارد پول ندهید حالا چه فرقی می کند چند ریال باشد شما که پول نمی دهید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
0
0
در كجاي دنيا با تهديد و سروصدا با گرانفروشي مقابله كرده اند راهش شكستن انحصار و برداشتن يارانه دولتي از واكسن و دادن مستقيم ان به دامدار است تا خودش واكسن و برندش را انتخاب كند البته حذف موانع توليد واكسن براي كارخانجات جديد و كاهش هزينه هاي واردات نيز موثر است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
0
1
بنده هم بمانند دوستان از دکتر خلج تشکر می کنم بخصوص در مورد اینکه شرکت های نامبرده را در جهان معتبر دونستند. مثلا برلیانت هند که در سال 2016، 95 درصد صادراتش به ایران بوده و 5 درصد دیگرش هم به کشورهای مغولستان، عمان، نپال، کامبوج و امثالهم بوده، واقعا از شما تشکر می کنم دکتر، خسته نباشی. حکیم مهر مطلب ما رو بذار عزیزم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
0
1
البته ایشان قیمت هندی را 14 هزار ریال است عرض کردند .قیمت مریال را اعلام نکردند .قیمت مریال چند است؟
محمد عادلی جوکاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
0
0
از ریاست محترم دامپزشکی استدعا دارم واکسن تب برفکی را در اختیارواکسیناتورها قرار دهند تا تب برفکی دوباره فعال نشده ودامداران وما را با خاک یکسان نکرده اقدام کنیم باتشکر
واکسیناتور 85
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
0
0
دوستان خبر جدید در باره تب برفکی برلیانت هندی این که خرابه آره خرابه ...
دوستان واکسیناتور دقت کنند هر چقدر هم واکسن رو تکون بدند باز هم محلول یکدست و همگن حاصل نشده و بعد از چند ثانیه کل مواد واکسن ته نشین شده و با تحقیقاتی که من کردم واکسن خرابه.
دوستان لطفا امتحان کنید من که واکسیناسیون رو وسط کار به محض فهمیدن قطع کردم.
حکیم مخهر لطفا بدون سانسور نمایش بدید
سپاس
امید
|
Germany
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۶
0
0
متاسفانه موضوع بیماری تب برفکی و واکسن آن در پیچ و خم منافع شخصی و لج بازی و خودخواهی مسئولین و تولید کنندگان گرفتار شده و این وسط تولید کننده هزینه اصلی را پرداخت می کند. همین دو شرکت محترم رازی و روناک با تکنولوژی 40-45 سال پیش فرانسوی ها که برای ایشان به ارث گذاشته اند، واکسن تولید می کنند. تولیدی که میزان موثر بودن آن نیز جای بحث دارد. در حالی که اگر اراده جدی برای مقاله با این بیماری باشد، میتوان گام های موثری برداشت. ولی متاسفانه شیوع این بیماری به نفع برخی افراد است. در تمام دنیا کارهای تحقیقاتی مانند پایان نامه های دانشگاهی برای حل مشکلات کشورها استفاده می شود. اما در ایران 99% پایان نامه بدون استفاده هستند. می توان چالش ملی تب برفکی را با کمک گرفتن از دانش جوانان این کشور حل کرد. می توان با اختصاص 10% بودجه خرید واکسن به کار تحقیقاتی حقیقی، کارهای مهمی انجام داد. به شرطی که هدف خود نمایی و منافع شخصی و گروهی نباشد و نتیجه به چند مقاله در کنگره و ژورنال و لوح تقدیر ختم نشود. ما می توانیم، اگر منافع ملی را در نظر بگیریم.
علیرضا
|
United States of America
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۴
0
0
دوستان لطف میکنید بگویید چرا در شهرستان ورامین که قطب دامپروری کشور است واکسن ایرانی پیدا نمیشه واکسن ایرانی را پولی بکنید تا دامدارها از دست دولت خلاص بشوند
مسلم
|
United States of America
|
۰۵:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
0
0
.................، دولت ........ میگوید که واکسن تب برفکی و درمان اش توسط دامپزشکی رایگان است
کاردان فنی دامپزشکی
|
France
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
0
0
سلام ...واکسن برلیانت هندی اگر باروش صحیح تریق شود وبااستفاده ازسرسوزن ۱۶ بلند یکبار مصرف وتزریق عمیق.ودرشرایط مناسب (زنجیره سرد وتجهیزات استریل)واکسیناسیون انجام شود .ایمنی مناسب ایجاد میکند.وهیچگونه عوارضی نداردلااقل ۵۰۰۰ راس گاو وگوساله ای که واکسیناسیون انجام دادم نتیجه بخش بود...
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
0
0
چرا دارو توسط دامپزشکی به دامدار نمی‌رسد وبا توجه به تلفات بیش از حد دارو با قیمت زیاد وبه صورت آزاد فروخته می شود و هیچ اقدامی صورت نمی گیرد(بوانات، فارس)
نظر شما
ادامه