کد خبر: ۳۳۳۵

حکیم مهر -  دکتر علی اکبر فرجی افزود: اجرای طرح گسترش بسته‌بندی گوشت مرغ علاوه بر ایجاد رقابت میان تولیدکنندگان، در مجموع سبب حفظ حقوق مصرف‌کنندگان این محصولات خواهد ‌شد.
وی در پاسخ به سووالی در خصوص وجود آب و همچنین باقی ماندن برخی آلایش‌های دامی(مانند جگر، دل و غیره) در شکم مرغ در زمان عرضه، گفت: این مشکلات با آغاز اجرای طرح فراگیر بسته‌بندی گوشت مرغ در نیمه دوم سال جاری، مرتفع خواهد شد.
وی تصریح کرد زمانی که محصولی بسته‌بندی ‌شود، پیش از هر چیز سطح کیفیت آن محصول افزایش می‌یابد که این امر شامل موارد بهداشتی و همچنین افزایش ارزش کیفی ماده غذایی می‌شود.
مدیرکل دامپزشکی استان تهران افزود: زمانی که محصول تولیدی بدون شناسنامه وارد بازار می‌شود، امکان هرگونه تخلف در آن وجود دارد که با الصاق شناسنامه بر روی محصول جلوی این اتفاق گرفته می‌شود.
فرجی اظهار داشت: این امر سبب ایجاد رقابت در تولیدکننندگان این بخش بخصوص مسایل بهداشتی، ارزش غذایی و حتی قیمت محصول می‌شود.
گفتنی است، بسته‌بندی گوشت مرغ بطور تدریجی در کشور و استان تهران از سال‌های گذشته آغاز شده که این امر در سال‌جاری بصورت گسترده‌تر و فراگیر در استان تهران آغاز می‌شود.
وی از امضای توافقنامه‌ای میان میادین میوه و تره بار و عوامل عرضه گوشت مرغ با نظارت اداره کل دامپزشکی استان تهران خبر داد و گفت: طی آن عوامل عرضه از ابتدای مهرماه سال جاری ملزم هستند گوشت مرغ را بصورت بسته‌بندی در این میادین عرضه کنند.

خبر مرتبط :

 
 
نظر شما
ادامه