کد خبر: ۳۳۴۲۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

کارگاه عملی کنترل کیفی و تقلبات شیر با حضور کارشناسان آزمایشگاه های برخی شبکه های دامپزشکی، در آزمایشگاه کنترل کیفی مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان  خراسان رضوی برگزار گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، معاون و مدیر تضمین کیفیت آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان ضمن اشاره به اهمیت تغذیه‌ای شیر خام در سلامت انسان گفت: در راستای اهداف نظارتی سازمان دامپزشکی، اجرای پایش‌های دوره‌ای دفتر نظارت، بررسی کیفیت شیر مراکز جمع‌آوری و عرضه این فراورده و به منظور یکسان سازی روش‌های کنترل کیفیت و بررسی تقلبات در آزمایشگاه‌های شهرستان‌ها، این دوره برگزار گردید.

«دکتر معصومه اکبر آبادی» با بیان این مطلب که آزمایشگاه‌های شش شهرستان این استان با هزینه‌ای بالغ بر حدود 100 میلیون ریال تجهیز شدند؛ خاطرنشان کرد: در این دوره یک‌روزه که با شرکت کارشناسان آزمایشگاه های دولتی شهرستان‌های تایباد، سبزوار، نیشابور، گناباد، قوچان برگزار گردید، آخرین روش‌های آزمایشات کنترل کیفیت و آزمون‌های تقلبات در شیر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: با حضور کارشناس شیر آزمایشگاه اداره کل، آموزش‌های لازم کار با دستگاه آنالیز شیر و آزمون‌های تقلبات بصورت عملی به کارشناسان شهرستان ها آموزش داده شد.

اکبر آبادی همچنین اظهار داشت: تجهیزات، مواد و وسایل مورد نیاز برای تجهیز شهرستان‌ها که با همکاری معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل تهیه شده بود؛ به شهرستان های فوق تحویل گردید تا با تجهیز آزمایشگاه‌های این شهرستان‌ها برنامه پایش و کنترل کیفی شیر و بررسی تقلبات، به‌صورت ماهیانه در شهرستان انجام پذیرد.
 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۹
0
0
یه خرده هم به فکر اوضاع دامپزشکی سبزوار باشید ، در 10 سال اخیر هیچ کارگاه اموزشی برای دامپزشکان سبزوار برگذار نشده ، این یعنی فاجعه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
0
0
با سلام چه قدر خوب بود اگه این دوره رو برای همکاران شاغل در مراکز جمع آوری شیر هم برگزار می کردید
نظر شما
ادامه