کد خبر: ۳۳۴۳۱
نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند:
نمایندگان مردم در خانه ملت موافقت کردند تا تعیین تکلیف تهیه بیمه مسئولیت حرفه‌ای برای اعضای سازمان نظام پزشکی جهت بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شود ...
 

حکیم مهر - نمایندگان مردم در خانه ملت موافقت کردند تا تعیین تکلیف تهیه بیمه مسئولیت حرفه ای برای اعضای سازمان نظام پزشکی جهت بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شود .

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (شنبه، 18 دی ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بند ی ماده 89 لایحه برنامه ششم توسعه با 112 رأی موافق، 46 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 223 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند تا این بند جهت بررسی بیشتر به کمیسیون ارجاع شود و در صورت لزوم، برای دامپزشکان نیز تبصره ای برای تهیه بیمه مسئولیت حرفه ای لحاظ شود.

همچنین نمایندگان با 121 رأی موافق، 25 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 224 نماینده حاضر در مجلس موافقت کردند تا بند ح ماده 89 لایحه مذکور نیز که در مورد توسعه طب سنتی بود به کمیسیون ارجاع شود.

گفتنی است در بند ح ارجاع شده به کمیسیون آمده بود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است زمینه لازم برای توسعه طب سنتی و استفاده از داروها و فرآورده های طبیعی و گیاهی را فراهم نماید. به نحوی که حداقل 3% درصد ظرفیت پذیرش دستیار تخصصی به این رشته اختصاص یابد.

همچنین در بند ی ارجاع شده این ماده نیز آمده بود: کلیه اعضاء سازمان نظام پزشکی ملزم به تهیه بیمه مسؤولیت حرفه ای بوده و دستگاه قضائی آن را بعنوان وثیقه قرار تامین بپذیرد و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخصوص لوایح حوزه وظایف و اختیارات این سازمان نظر مشورتی آن را اخذ نماید.
 
 
نظر شما
ادامه