کد خبر: ۳۳۷۰۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از دستیابی به دانش فنی واکسن های انتروتوکسمی 5 و 6 ظرفیتی خبر داد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، «دکتر حمید کهرام» گفت: تولید صنعتی واکسن انتروتوکسمی توکسوئیدی در موسسه رازی تا پایان سال 966 تحقق می یابد .

وی در مورد نوع جدید واکسن انتروتوکسمی توکسوئیدی که در موسسه رازی بصورت نیمه صنعتی تولید شده است، اظهار کرد: بر اساس ضوابط مقرر شده سازمان دامپزشکی کشور مجوزهای لازم را برای تولید صنعتی و انبوه این واکسن صادر کند .

  وی افزود: در صورت صدور پروانه لازم، پیش بینی می شود تولید صنعتی واکسن انتروتوکسمی توکسوئیدی در سایت موسسه رازی شعبه اهواز با تکمیل این سایت، تا پایان سال 96 اجرایی شود .

  دکتر کهرام گفت: تمامی مراحل ساخت و تست واکسن انتروتوکسمی توکسوئیدی در موسسه رازی مرکز انجام شده و تولید انبوه آن در شعبه اهواز با خریداری تجهیزات لازم اجرایی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: نوع جدید تولید این واکسن که به روش تولید در فرمانتور و الترافیلتراسیون ساخته می شود، از کیفیت بالاتری برخوردار است که در انتظار صدور پروانه تولید آن هستیم  .

رئیس موسسه رازی با اشاره به اینکه تولید این واکسن در دنیا با توجه سفارش تا 10 ظرفیتی انجام می شود، بیان کرد: در حال حاضر نوع 4 ظرفیتی این واکسن در موسسه رازی تولید می شود و ساخت آن به صورت 5 ظرفیتی در موسسه رازی، مرحله آزمایشگاهی خود را با موفقیت به پایان رسانده است.

وی با تاکید بر اینکه دانش فنی تولید واکسن انتروتوکسمی به شکل 6 ظرفیتی نیز در موسسه رازی وجود دارد، گفت: در صورت نیاز بازار و سفارش در این زمینه، تولید واکسن های 5 و 6 ظرفیتی اجرایی خواهد شد.

دکتر کهرام اضافه کرد: با افزودن واکسن شاربن علامتی به واکسن 4 ظرفیتی انتروتوکسمی، این واکسن 5 ظرفیتی شده و با افزودن واکسن قانقاریا، واکسن انتروتوکسمی 6 ظرفیتی خواهد شد که شاربن علامتی و قانقاریا از واکسن های مهم دامی در صنعت دامپروری به شمار می روند.

همچنین پروژه های تحقیقاتی در دست اجرا در موسسه واکسن و سرم سازی رازی نسبت به سال های گذشته با افزایش قابل ملاحظه ای به 243 پروژه رسیده است.

بنابر گزارش روابط عمومی موسسه رازی، دکتر کیوان تدین معاون تحقیقات و فناوری موسسه رازی گفت: 141 پروژه تحقیقاتی در سال 92 و 166 پروژه در سال 93 در دست اجرای این موسسه قرار داشت که  در سال 94 به 194 مورد و در 9 ماهه نخست سال جاری با افزایش قابل ملاحظه ای به 243 پروژه افزایش یافته است.

وی در ادامه به پروژه های تحقیقاتی دفاع شده موسسه اشاره کرد و گفت: تعداد این پروژه ها در سال 92 معادل 53 پروژه بود که در سال 93 به 143 مورد رسید.

دکتر تدین اضافه کرد: در سال 94 شاهد دفاع 79 پروژه تحقیقاتی بودیم که در 9 ماهه سال جاری 68 پروژه تحقیقاتی دفاع شده است .

معاون تحقیقات و فناوری موسسه رازی با اشاره به پروژه های تحقیقاتی مصوب این موسسه اظهار کرد: در سال 92 تعداد این پروژه ها 40 مورد بود که این رقم در سال 93 به 53 مورد رسید .

وی با اشاره به رشد صعودی پروژه های مصوب در سال 94 افزود: تعداد این پروژه های تحقیقاتی که در سال گذشته در موسسه مصوب شده، تاکنون به 127مورد رسیده است.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر کاوه عابدپور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
0
1
امسال که آنتروها جواب ندادند.ببینیم وتعریف کنیم.قانقاریا ها هم همینطور
ضمنا لطفا 250سی سی رو کامل پر کنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۸
0
0
در حال حاضر که کار برای تکنسین های داپزشکی کم هست بساختند این واکسن عملا سه نوبت واکسیناسیون به یک نوبت تبدیل میشه که این خود عملا از سه مرحله واکسیناسیون به یکی تبدیل میشه که کار واکسیناتور ها کم میشه
نظر شما
ادامه