کد خبر: ۳۳۷۴۱
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
دبیرکل کانون سراسری پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار:
«دکتر فرزاد طلاکش» افزود: بیش از ۵۰ درصد از ۱۶۵ کانون آلوده در کشور مربوط به مرغ‌های بومی در مناطق روستایی بوده است ...
 

حکیم مهر - دبیرکل کانون کانون سراسری پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار و مشاور رئیس سازمان دامپزشکی کشور سهل‌انگاری مرغ‌داران و نیروی انتظامی را عامل انتقال فیزیکی بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از استان‌های آلوده به سایر استان‌ها دانست.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر فرزاد طلاکش» افزود: بیش از ۵۰ درصد ۱۶۵ کانون آلوده در کشور مربوط به مرغ‌های بومی در مناطق روستایی بوده که عامل آن انتقال فیزیکی از طریق جابجایی گله یا خوراک آلوده به بیماری از منطقه‌ای به منطقه دیگر بوده است.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد سهل‌انگاری مرغ‌داران و نیروی انتظامی در جلوگیری از جابجایی گله‌های مبتلا به این بیماری یا خوراک آلوده از یک استان به استان دیگر عامل اصلی انتشار و گسترش بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به ۱۴ استان کشور بوده است، اما به نظر می‌رسد ستاد بحران کشور یا ستاد تازه تأسیس شده آنفلوآنزا باید دستورالعملی را به صورت ملی مصوب و ابلاغ کند تا نیروهای نظامی و انتظامی در کشور از جابجایی و انتقال مرغ‌های بومی جلوگیری کنند، چرا که قرنطینه‌های دامی سازمان دامپزشکی قدرت اجرایی برای عملیاتی کردن و پیاده‌سازی چنین مصوبه‌ای را ندارند.

ضرورت تأمین نیازمندی‌های سازمان دامپزشکی مانند اعتبارات و حل مشکل بیمه

طلاکش اعلام کرد: از سوی دیگر، دیگر الزامات و نیازمندی‌های سازمان دامپزشکی مانند اعتبارات لازم برای معدوم‌سازی گله‌های بیمار و حل مشکل بیمه باید فراهم شود تا بتوان از این بیماری جلوگیری کرد، چرا که بر اساس گزارش‌های علمی منتشر شده روند بیماری در واحدهای صنعتی مانند استان تهران و البرز متوقف شده و غالباً در استان‌هایی مانند مازندران و گیلان که مرغ‌های بومی جابجا می‌شوند یا پرنده‌های رنگی که از مناطقی مانند گلپایگان به دیگر نقاط منتقل می‌شوند، عامل شیوع و گسترس این بیماری بوده است.

مصرف مرغ و تخم مرغ هیچ مشکلی ندارد

دبیرکل کانون سراسری پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار تأکید کرد: این گونه جدید از بیماری آنفلوآنزای پرندگان که به غیر از ایران ۵۵ کشور دیگر دنیا درگیر آن هستند، هیچ مشکلی برای انسان تاکنون ایجاد نکردند و هنوز گزارشی از ابتلای انسانی منتشر نشده است، بنابراین مردم به راحتی می‌توانند مرغ و تخم مرغ مورد نیاز خود را از بازار تهیه و مصرف کنند.

 وی گفت: طی ماه‌های شیوع و انتشار بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مصرف مرغ و تخم مرغ در کشور کاهش یافته اما مردم باید بدانند که کاهش این مصرف از سویی به تولیدکنندگان ضربه می‌زند و از سوی دیگر زیان آن به خودشان وارد می‌شود که مصرف پروتئین را در جیره غذایی‌شان کاهش داده‌اند.

 
 
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
دکتر دامپزشک
|
Finland
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۸
0
0
ی علت دیگر هم سهل انگاری کمبود نیرو کمبود منابع و ضعف در نظارت و بازرسی توسط سازمان دامپزشکی اگر میبینید وضعیت در کشتارگاه ها و بسته بندی ها تحت کنترل و مردم هنوز راحت مرغ مصرف میکنن دلیلش وجود مسولین فنی بخش خصوصی هست وگرنه سازمان به علت کمبود منابع و نیرو عملا سازمانی عاجز و ناتوان که فقط آماری رو به عنوان نظارت های بهداشتی خودش منتشر کنه که در واقع زحمت کار برای مسولین فنی بخش خصوصی بوده و سازمان نقش اندکی در اون داشته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۸
0
0
جناب دکتر طلا کش با سلام و تحیت لطفا از نقش مخرب ................. در جلوگیری از اجرای آیین نامه بهداشتی دامپزشکی و بی خاصیت کردن مسئولین فنی بهداشتی مزارع پرورشی و چرخه تولید بهداشتی فرآورده خام دامی نیز توضیح دهید ............................... پس ............... و به فکر جواب منطقی و مستدل به اعضا انجمنهای خود باشید.
مطلعان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
0
0
پول حرف اول میزند
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
0
0
من نصیحتی به آقای دکتر طلاکش دارم که سعی نکنید خود را خراب کنید ، ریشه این مشکلات ضعف مدیریت سازمان دامپزشکی است و اتفاقا مدیریت شما در امثال شما در اتحادیه های مرغ تخمگذار است . چرا شما اجازه دادید و میدهید در هر بیغوله ای مرغ تخم گذار پرورش دهند ، سازمان اگر اصول دامپزشکی را را رعایت مینمود به این وضع دچار نمیشدیم .
اقای طلاکش سوالی دارم آیا در زون 5 کیلومتری همه فارم ها را حذف دامپزشکی حذف نموده است یا فقط کانون آلوده را حذف کرده ؟ فقط همین را جواب دهید.
باز هم توصیه دوستانه داریم خودتان را خراب نکنید .
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
0
0
من نمیفهمم یعنی در هر روستا نیرو انتظامی مستقر شود تا جابجایی صورت نگیرد ؟
همکار
|
Germany
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
1
0
نظرات بعضی از همکاران واقعا مایه تاسف است.
وقتی این بیماری در بیش از 50 کشور جهان شیوع یافته است و حتی بسیاری از کشورهای پیشرفته اروپایی هم با آن دست به گریبان هستند انداختن همه تقصیرها به گردن مسئولین و پرسنل سازمان دامپزشکی واقعا باعث شرمسازی است. آیا به نظر شما کار صحیحی است که بجای تشکر از زحمات شبانه روزی این همکاران آنها را مورد شماتت و توهین قرار می دهید؟؟؟
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
0
1
همکار عزیز بحث مدیریت سازمان با بحث پرسنل زحمتکش سازمان و بخش طیور ادارات کل متفاوت است ّ، وقتی مدیریت سازمان ضعیف است طبیعتا سازمان هم ضعیف می شود . به هر حال در کشور ما رئیس سازمان بیشترین تاثیر را دارد وقتی ایشان .................... و فقط با دو نفر مشوت میکند طبیعتا عواقبش سازمان را میگیرد . پرسنل سازمان را کسی توهین نکرده و حق توهین ندارد و خسته نباشید به آنها میگوییم .
دامپزشک
|
Finland
|
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
0
0
ضعف از سازمان دامپزشکی است فکر نمی کنید اگر دامپزشکی سر خود را با لا نگه می داشت و به جای پرداختن به مسائل جزئی تخصصی عمل می کرد مشکلاتمان کمتر بود .
برای آنفلونزای فوق حاد که سال هاست در اطراف کشور ما وجود دارد و اخیرا کشور ما را نیز درگیر کرده چند ماه قبل از فرا رسیدن فصل سرما که شروع این بیماری است اقدامات پیشگیرانه انجام می دادیم تا ضرر اقتصادی کمتری بدهیم؟
اقایانی که تا در گیر بیماری شدیم تازه به فکر اقدام می افتید.
اشنا
|
Finland
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
0
0
سیمرغ که در گیر بیماری شده تکلیفمان معلومه دیگه. ایمنی در حد صفر یا زیر صفر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
0
0
آقای دکتر طلاکش شما که زمانی مدیر نظارت بر بهداشت عمومی سازمان بودید و از مدیران با تجربه هستید چرا به دکتر خلج گوشزد نمی کنید این مدیران ضعیف که در استانها گذاشته فاتحه دامپزشکی را می خوانند مدیری که ............................. و توان مدیریت را ندارد نمونه ان تعداد بیشماری کانون انفلونزادر استان است
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
0
0
مشکل .................... است نه مدیران کل .
نظر شما
ادامه