کد خبر: ۳۳۹۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر



در بازدید یک روزه مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور از استان اصفهان، جلسه ای با حضور مدیر کل دفتر نظارت بهداشت عمومی و مواد غذایی، معاون سلامت، رئیس اداره نظارت و همکاران اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان در محل این اداره کل برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، در این جلسه که با هدف هماهنگی بیشتر در خصوص امور فنی و بهداشتی برگزار شد، «دکتر عباسی» مدیر کل دفتر نظارت بهداشت عمومی و مواد غذایی در خصوص پایش فرآورده خام دامی و اهمیت آن توضیحات مبسوطی ارائه کرده و سپس در خصوص روند اجرای ماده 19 آیین نامه اجرایی نظارت بهداشتی فرآورده خام دامی مصوب هیئت محترم وزیران و روند اجرایی ان در سال 94 همچنین ضرورت صدور پروانه برای مراکز توضیحاتی ارائه کرد.

دکتر کشتکار معاون سلامت دامپزشکی استان با اشاره به بروز و اشاعه بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور گفت: به منظور یشگیری و کنترل بیماری AI، دفتر اداره نظارت بر بهداشت عمومی می تواند از این فرصت استفاده کرده و از فعالیت واحدهای غیرمجاز مرغداری ها اعم از فعال و غیرفعال با تشکیل کمیته مشترک با جهاد کشاورزی و فرمانداری و تعزیرات از عرضه محصولات غیرمجاز و بدون مجوز اعم از تخم مرغ، مرغ و ... ممانعت به عمل آورده و با هماهنگی شهرداری به ساماندهی حمل و نقل کود مرغی و دپوهای حمل کود، ساماندهی مراکز عرضه پرندگان زینتی و رفع نواقص کشتارگاه های طیور از جمله قفس شور و کارواش و ... بپردازد.

دکتر مرادی رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی نیز پیرامون ضوابط ارسالی از دفتر نظارت و ضرورت بازنگری در برخی موارد و همچنین مشکلات موجود پیرامون ماده 19، طرح پایش فرآورده های خام دامی، طرح ساماندهی عسل بلدرچین و کله پاچه توضیحاتی ارائه کرد.

در پایان جلسه تک تک همکاران نظارت بر بهداشت عمومی و فرآورده های خام دامی به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

پس از جلسه نیز دکتر عباسی به اتفاق دکتر محقق از سازمان دامپزشکی کشور و معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان در روند اخذ کد IR، از دو کارخانه استان اصفهان بازدید به عمل آورد که ضمن بازدید از روند تولید و ساختار کارخانه خوراک دام و طیور، در جلسه ای در خصوص اهمیت تولید خوراک در صادرات به وضعیت کشورهای همسایه و جایگاه مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی در کارخانجات تولیدی به عنوان همراه و نشان دهنده مسیر به متصدی کارخانه مواردی را عنوان کردند.




انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
0
0
........................... حتما آمدند این بگند که برای دریافت کدIRنیازی به پروانه بهداشتی نمی باشد
نظر شما
ادامه