کد خبر: ۳۳۹۳۲
تعداد نظرات: ۱۴ نظر



دستورالعمل جدید عضویت و میزان حق عضویت در سازمان نظام دامپزشکی پس از بازبینی و اصلاح در شورای مرکزی این سازمان برای اجرا به نظام دامپزشکی استان‌های سراسر کشور ابلاغ شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران، میزان حق عضویت سالانه در این دستورالعمل برای دکترای تخصصی ۱.۲۰۰.۰۰۰ ریال، دکترای عمومی ۹۰۰.۰۰۰ ریال و برای سایر رده‌های دامپزشکی ۵۰۰.۰۰۰ ریال در نظر گرفته شده است که به صورت دو ساله دریافت می‌گردد.

بر اساس این گزارش تمامی فارغ التحصیلان مقاطع مختلف رشته دامپزشکی از دانشکده‌های مختلف در سراسر کشور در صورتی که ظرف مدت ۳ ماه پس از فراغت از تحصیل به منظور درخواست عضویت به سازمان نظام دامپزشکی مراجعه نمایند مشمول پنجاه درصد تخفیف حق عضویت در سال اول خواهند شد.

شایان ذکر است بر اساس قانون تأسیس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران مصوب هجدهم آبان ماه سال یکهزار و سیصدوهفتاد وشش مجلس شورای اسلامی، تمامی دامپزشکان و سایر رده‌های دامپزشکی برای اشتغال به هر یک از حرفه‌های دامپزشکی و یا اخذ پروانه و مجوز فعالیت حرفه‌ای مکلف به عضویت در این سازمان و دریافت شماره نظام دامپزشکی می‌باشند.

دستورالعمل چگونگی عضویت و میزان حق عضویت در سازمان نظام دامپزشکی به شرح ذیل می‌باشد:

ماده ۱: هدف

به منظور ایجاد وحدت رویه در نحوه عضویت و عضوپذیری و افزایش متعارف حق عضویت‌ها و شفاف شدن ضوابط عضویت در سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا، تمامی دامپزشکان و سایررده‌های دامپزشکی ، به استناد مواد ۲۷ و ۲۸ و ۲۹ قانون تأسیس سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا. جهت اشتغال به هر یک از حرفه‌های دامپزشکی مکلف به عضویت در سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا که از این به بعد "سازمان نظام" نامیده می‌شود، بوده و اشتغال به کار ایشان مستلزم دریافت شماره نظام دامپزشکی است.

ماده ۲: تعاریف

عضو: به شخصی اعم از حقیقی یا حقوقی گفته می‌شود که واجد شرایط عضویت وفق قانون تأسیس نظام دامپزشکی و مقررات مندرج در این دستورالعمل بوده و مطابق مفاد این دستورالعمل به عضویت سازمان درآمده و شماره نظام دریافت می‌نماید. که این اشخاص عبارتند از:

۱-دکتری تخصصی دامپزشکی: به کلیه دانش آموختگان دوره‌های تخصصی PHD و یا دستیاریDVSC که مدارک آنها مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری و یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، باشند، گفته می‌شود.

۲-دکتری عمومی دامپزشکی: به کلیه دانش آموختگان مقطع دکتری حرفه‌ای دامپزشکی که مدارک آنها مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری، باشند، گفته می‌شود.

۳-سایر رده‌های دامپزشکی شامل:

الف) کلیه دانش آموختگان؛ کارشناسی‌ارشد، کارشناسی و کاردانی، رشته‌های مرتبط با حرفه دامپزشکی، که مدارک تحصیلی آنان صادره از مراکز آموزش عالی دولتی یا غیر دولتی، مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری و یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشد.

ب) کلیه دارندگان مدارک؛ کمک‌کارشناس، تکنسین، کمک‌تکنسین، که دوره‌های آموزشی مهارتی مربوطه را طی نموده و دارای مدارک از مراکز آموزش عالی مورد تایید وزارت فوق باشند و مدارک دوره‌های آموزشی مهارتی آنها مورد تأیید سازمان نظام باشد.

تبصره ۱: مدارک دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی که واحد دانشگاهی مربوطه و رشته و مقطع تحصیلی آنها، مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری و یا وزارت بهداشت‌، درمان و آموزش پزشکی باشد، باید به تأیید سازمان مرکزی دانشگاه مزبور رسیده باشد.

تبصره۲: احراز ارتباط رشته‌های موضوع این دستورالعمل با حرفه‌های دامپزشکی با کمیته تدوین آیین‌نامه‌ها و مقررات می‌باشد.

تبصره۳: مدارک تمامی دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی خارج از کشور باید به تأیید اداره فارغ‌التحصیلان وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری و یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسیده باشد.

ماده ۳: سازمان نظام دارای اعضای حقیقی بشرح ماده۲ این دستورالعمل است که وفق مقررات به عضویت سازمان نظام پذیرفته می شوند.

تبصره: افرادی که دانش‌آموخته چند رشته دانشگاهی در مقاطع مختلف تحصیلی باشند در صورت مرتبط بودن رشته/ مقطع با دامپزشکی می‌توانند مطابق این دستورالعمل به عضویت سازمان پذیرفته شوند.

ماده ۴: حق عضویت

میزان حق عضویت سالانه از تاریخ تصویب این دستورالعمل به شرح ذیل می‌باشد:

۱- دکتری تخصصی: ۱.۲۰۰.۰۰۰ ریال

۲- دکتری عمومی: ۹۰۰.۰۰۰ ریال

۳- سایر رده ها: ۵۰۰.۰۰۰ ریال

تبصره ۱: افزایش مبلغ حق عضویت براساس پیشنهاد رئیس سازمان و تصویب شورای مرکزی هر ۲ سال یکبار اجرا خواهد شد

تبصره ۲: حق عضویت به صورت دو ساله دریافت می‌گردد.

تبصره ۳: برای صدور و تعویض و المثنی کارت عضویت مبلغ ۱۰۰.۰۰۰ ریال علاوه بر حق عضویت دریافت می‌گردد.

تبصره ۴: میزان حق عضویت در صورت افزایش مقطع تحصیلی پس از تسویه حساب حق عضویت مقطع قبلی براساس مدرک جدید از زمان فارغ التحصیلی محاسبه می‌شود.

تبصره۵: تمامی فارغ التحصیلان مقاطع مختلف رشته دامپزشکی از دانشکده‌های مختلف در صورتی که ظرف مدت ۳ ماه پس از فراغت از تحصیل به منظور درخواست عضویت در سازمان نظام دامپزشکی مراجعه نمایند مشمول پنجاه درصد تخفیف حق عضویت در سال اول خواهند شد.

ماده۵ : مدارک مورد نیاز جهت عضویت:

۱- تکمیل فرم عضویت

۲- ارائه اصل مدرک تحصیلی با فتوکپی مصدق آن

۳- ارائه اصل شناسنامه و کارت ملی با فتوکپی مصدق آن

۴- عکس ۴*۳ رنگی دو قطعه

۵- اصل فیش بانکی (پرداخت حق عضویت)

تبصره۱: در صورتی که متقاضی عضویت به دلایل موجه قانونی به اصل مدرک تحصیلی خود دسترسی نداشته باشد گواهی فراغت از تحصیل معتبر از مراجع ذی‌صلاح آموزشی با تأیید سازمان نظام قابل قبول می‌باشد.

ماده۶ : کلیه مدارک جهت عضویت باید از طریق شوراهای استانی دریافت و در سایت عضویت نظام ثبت گردد و پس از تشکیل پرونده ثبت نام اولیه اعضاء و بررسی مدارک در صورت تأیید، کارت عضویت صادر خواهد شد.

ماده ۷: در صورتی که هر یک از اعضای سازمان نظام ظرف مهلت مقرر نسبت به تمدید کارت عضویت خود اقدام ننماید تمدید آن پس از انقضای مدت اعتبار منوط به پرداخت جریمه دیر کرد طبق نرخ اعلامی با تصویب شورای مرکزی خواهد بود.

ماده۸: ارائه هرگونه خدمات به شاغلین حرفه دامپزشکی منوط به عضویت و پرداخت حق عضویت سالیانه مربوطه خواهد بود.

ماده ۹: این دستورالعمل از تاریخ تصویب شورای مرکزی لازم الاجراست.



انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
0
7
وجدانا این نظام غیراز پول گرفتن از اعضا.کاره دیگه ای هم میکنه؟؟
دامپزشک
|
Armenia
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
0
2
این نظام که در طول این چند سال عمرش هیچ کاری برای اعضاء ( دولتی و غیردولتی ) انجام نداده بجز گرفتن حق عضویت از اعضاء
چرا باید حق عضویت را افزایش دهد
اگر کاری هر چند کوچک انجام دادند به اعضاء گزارش بدهند
مگر از محل حق صدور پروانه های بهداشتی دامداری های کم دریافت می کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
0
2
جان هرکی دوست دارید به اندازی پولی که از اعضا میگرید یک کار کوچک برای این کاردانها انجام بدید جلو دردهای بخش خصوصی را بگیرید که حق این کاردانهای بد بخت را میخورند
حسین زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
1
0
آیا من که اعتبار کارت نظام دامپزشکیم در سال93 تمام شده برای تمدید باید مبلغ 9600000ریال پول پرداخت نمایم ؟
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
8
5
باسلام لطفا راهنمایی یفرمایید.
بنده لیسانس علوم دامی و ارشد فیزیولوژی دام دارک که دکترای تخصصی فارماکولوژی دامپزشکی دارم میخونم و مرحله پایان نامه هستم ایا میتونم عضویت سازمان نظام دامپزشکی رو بگبرم و اقدامات لازم برای مسئول فنی رو انجام بدم یا حتما باید پایه دکترای حرفه ای رو داشته باشم برای مسئول فنی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
بله طبق قانون و مصوبه دیوان عدالت اداری شما می تونید با داشتن دکتری تخصصی فارماکولوژی حتی پروانه داروخانه دامپزشکی بگیرید. از سازمان دامپزشکی موضوع را پیگیری کنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
0
2
جالبه، نوشته مثلا اگه ده سال عمومی بودی، بعد تخصص گرفتی، مابه التفاوت اون ده سال عمومی رو با تخصص باید بدی. این مرحله اسمش سو تغذیه است.
حسین گودرزی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
0
0
سلام با مدرک ارشد انگل شناسی دامپزشکی چه پروانه ای می‌توانیم برای کار بگیریم لطفا راهنمایی کنید
نیما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
0
0
سلام خیلی ممنون میشم اگر دوستان جواب بنده رو هم بدن
من لیسانس علوم دامی و ارشد فیزیولوژی دامی و دکتری فیزیولوژی دامپزشکی هستم میخواستم بدونم میتونم عضو نظام دامپزشکی بشم؟
من میدونم نمیتونم پروانه طبابت بگیرم فقط میخواستم بدونم عضویت در نظام برام مقدور هست؟
زیبا القاسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
0
0
من ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۵ مسول فنی بودم با کلی و بدبختی در بدترین شرایط بچه هام پدر شهرستان کار می‌کردم و الان هم هنوز در دانشگاه آزاد رشته دامپزشکی کاردانی لیسانس تدریس میشه آلان با کلی بدبختی و زجر که کشیدم میگه باید شرکت دکتر بیاره و منم الان بلاتکلیف خونه هستم عدالت کجاس حقم باید از کجا بگیرم چرا نظام و اداره به فکری برای ما که چندین سال زحمت کشیدیم و به امیدی دوندگی کردیم الان که باید خوب بشه با به بخشنامه مارو بدبخت و بلاتکلیف کرده کجا باید برم به کی بگم که حق من خورده تو ابن وضعیت کی کار به من میده الان از فکر زیاد افسردگی گرفتم. اره دکتر بیار اما برا شرکتهای جدید نه ما که جونمون گذاشتیم الان باید بشینیم تو خونه کار فرما هم میگه نمبتونم دو تا حقوق بدم فریاد منو کی میشنوه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
0
0
استعفا ازسازمان نظام دامپزشکی چه مراحلی داره لطفا راهنمایی کنید
مژگان رحمانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
0
0
سلام.من کارشناسی علوم دامی دارم و ارشد انگل شناسی دامپزشکی .آیا میتونم عضو نظام بشم؟
پاسخ ها
مریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
سلام،ببخشید شما جواب سوالتون رو گرفتین؟ سوال من هم هست
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
0
0
سلام، من کارشناسی علوم دامی و ارشد انگل شناسی دامپزشکی را دارم آیا امکان عضو نظام شدن هست؟
من با همین لیسانس و ارشد ، صورت فارغ‌التحصیلی در دکترای تخصصی انگل شناسی دامپزشکی آیا میتوانم عضو نظام دامپزشکی شوم؟ یا کلا بی خیال این دکترای تخصصی شوم؟
نظر شما
ادامه