کد خبر: ۳۳۹۴۶



رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه از پلمب ۳۲ مرکز غیرمجاز عرضه مرغ زنده در شهرستان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر تورج کرمیان» امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با تشریح آخرین اقدامات ستاد مقابله با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در این شهرستان اظهار داشت: این بیماری در حال حاضر در کرمانشاه تحت کنترل است.

وی با بیان اینکه در سطح شهرستان کرمانشاه ۷ کانون بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان شناسایی و طیور آلوده تا شعاع یک کیلومتری کانون ها به صورت بهداشتی معدوم سازی شده است، افزود: با پایش های انجام گرفته طی ۳ هفته گذشته از آخرین کانون شناسایی شده هیچ گزارشی از کانون جدیدی نداشته ایم.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه گفت: با توجه به مسیر پروازی پرندگان مهاجر ۷ کانون بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان استان در سطح شهرستان کرمانشاه بوده و اکثرا در نزدیکی تالاب هشیلان قرار گرفته اند.

دکتر کرمیان تاکید کرد: شهروندان هیچ نگرانی از بابت خرید مرغ نداشته باشند، چراکه واحدهای صنعتی پرورش طیور استان درگیر این بیماری نشده اند و ناظران بهداشتی و دکتر دامپزشک بر روند کشتار طیور نظارت کامل ساعته دارند.

وی گفت: در جلسه ستاد مقابله با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در فرمانداری کرمانشاه برگزار شد، بر مبحث برخورد قانونی با مراکز غیرمجاز عرضه مرغ زنده با توجه به شرایط غیربهداشتی، آلودگی و مزاحمت برای شهروندان، تاکید شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در جلسه مذکور مقرر شد که نمایندگان تمام ادارات مرتبط در قالب تیم مشترک تحت نظارت فرمانداری به جمع آوری و پلمپ این واحدها اقدام کنند.

دکتر کرمیان با اشاره به اجرای طرح برخورد با مراکز غیرمجاز عرضه مرغ زنده در شهرستان کرمانشاه از هفتم بهمن ماه جاری، تصریح کرد: تاکنون ۳۲ مرکز عرضه غیرمجاز مرغ زنده در شهرستان با دستور قضایی پلمب شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه گفت: طرح مذکور کماکان در حال اجراست و تیم مشترک متشکل از فرمانداری، دامپزشکی، اجراییات شهرداری، مرکز بهداشت و نیروی انتظامی با این مراکز برخورد قانونی انجام می دهند.

وی همچنین از شهروندان خواست که گوشت و مرغ مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه و از خرید مرغ زنده از واحدهای غیرمجاز خودداری کنند.

دکتر کرمیان ادامه داد: شهروندان در خصوص گوشت نیز از خریداری گوشت چرخ کرده آماده جدا خودداری کنند.

این مقام مسئول با تاکید بر همکاری مردم و اهمیت گزارشات مردمی در برخورد با متخلفان، اظهار داشت: شماره تماس ۱۵۱۲ و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ راه ارتباطی با کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان بوده و همواره آماده دریافت نظرات، پیشنهادات مردمی است.



نظر شما
ادامه