کد خبر: ۳۴۰۲۵
 

مدیرکل مرکز ملی تشخیص و آزمایشگاه‌های مرجع سازمان‌های دامپزشکی گفت: در 9 ماهه سال 95 تعداد 87 هزار آزمایش در حوزه کنترل باقی‌مانده دارو، سموم و مواد بیولوژیک روی مواد خام دامی و موارد وارداتی یا صادراتی انجام شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر محمد حبیبی» همچنین از انجام 28 هزار آزمایش در حوزه طیور خبر داد و گفت:‌ تمام ادارات این سازمان در استان‌ها از موارد مشکوک به ویژه آنفلوانزای پرندگان نمونه‌برداری می‌کنند و در صورت وجود فاکتورهای اولیه، آن را به مرکز تشخیص ارسال می‌کنند، تا آزمایشات پیشرفته‌تر برای تأیید نهایی انجام شود.

حبیبی از استقرار 8 آزمایشگاه ملی استانی در استان‌های کشور خبر داد و گفت: براساس نیاز و آمایش سرزمینی، آزمایشگاه‌های ملی مستقر شده‌اند، به عنوان مثال؛ آزمایشگاه ملی بیماری‌های شتر در سیستان و بلوچستان، آزمایشگاه ملی بیماری‌های میگو در استان بوشهر و آزمایشگاه ملی بیماری‌های طیور در استان مازندران که هرکدام حجم دام مرتبط را دارند، مستقر شده است.

وی اظهار داشت:آزمایشگاه سازمان دامپزشکی کشور با چند آزمایشگاه معتبر دنیا همکاری دارد و برخی از نمونه‌ها برای تأیید نهایی به آزمایشگاه‌های بین‌المللی ارسال می‌شود.

مدیر مرکز ملی تشخیص و آزمایشگاه‌های مرجع دامپزشکی تأکید کرد: در بخش دولتی دو میلیون و در بخش خصوصی یک میلیون و 824 هزار آزمایش انجام می شود و ما در سال گذشته بخاطر مسائل بوجود آمده در مورد تب برفکی سازمان دامپزشکی کشور 14هزار آزمایش در سراسر کشور در جهت تست بیماری‌های دامی انجام داده است.

 
 
نظر شما
ادامه