کد خبر: ۳۴۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر -  معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به مصوبات قبلی کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان مبنی جمع‌آوری سگ‌های ولگرد بر حل هرچه زودتر این مشکل تا قبل از بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها تأکید کرد.

محمدابراهیم افشاریدر کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان افزود: با توجه به بازگشایی دانشگاه‌ها باید مشکل از بین بردن سگ‌های ولگرد دانشگاه بیرجند به زودی حل شود تا دانشجویانی که از سایر استان‌های کشور به این دانشگاه بیاید با این صحنه مواجه نشوند.
رئیس دانشگاه بیرجند نیز در این ارتباط گفت:‌ بعد از مصوبه جلسه قبل به دلیل تعطیلی دانشگاه‌ها در فعالیت گروه مشخص شده برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد کوتاهی شد.
محمدرضا میری افزود:‌ اگر سازمان‌های مربوط توانایی حل این مشکل را ندارند به خود ما اجازه دهند تا با تیر این سگ‌ها را نابود کنیم.
در این راستا بر اساس دستوری از سوی معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان جنوبی بر حل سریع این مشکل تاکید شد و از سازمان‌های مربوطه خواسته شد تا در جلسات هفته آینده تصمیمات عملیاتی خود را ارائه دهند.
از دیگر دستورات دهمین کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان اختصاص اعتبار برای آبرسانی به روستاهای کم‌ خانوار بود.
علی اکبر بسکابادی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی در این ارتباط گفت: تامین اعتبار این مصوبه به شواری برنامه‌ریزی استان رفته است و در صورت اختصاص اعتبار از سوی ستاد حوادث شرکت آب و فاضلاب روستایی آمادگی آبرسانی به روستاهای دورافتاده را دارد.
حل مشکل کشتارگاه‌های بیرجند نیز از دیگر مصوبات این کارگروه بود که معاون سیاسی امنیتی استاندار دستور پیگیری حل مشکلات آن به رئیس ستاد حوادث غیر مترقبه استان را داد.
در ادامه دستور رسیدگی به مشکل تامین آب آشامیدنی مجتمع کشاورزی زندان فردوس مورد بررسی قرار گرفت که بنا به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان این مجتمع از آب آشامیدنی لوله‌کشی شده محروم هستند و آب آنها از طریق تانکر تامین می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی در این ارتباط نیز گفت: با توجه به فاصله پنج کیلومتری این مجتمع با شبکه آبرسانی و هزینه بالای انتقال آب، شرکت آب و فاضلاب استان آمادگی دارد با تامین اعتبار از سوی سازمان زندان‌ها سیستم آب شیرین‌کن را در این مجتمع نصب کند که در مجموع هزینه‌ای حدود 60 میلیون تومان را در بردارد و تا مدت شش ماه نیز بر کار این سیستم نظارت می‌شود.
علی اکبر بسکابادی اضافه کرد: همچنین با نصب یک تانکر بزرگ در این مجتمع شرکت آب و فاضلاب می‌تواند آب مورد نیاز چند روز را زودتر تامین کند.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ژاله
|
-
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۸
0
0
انگار اين استان هيچ مشكل ديگري غير از سگ ها نداره.. حالا چي ميشه اگر دانش آموزان و دانشجويان چشمشان به سگ بيافته ؟! همچين ميگن با اين منظره مواجه نشن انگار هيولا درمحل رها شده.
نظر شما
ادامه